IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت اولین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران
[1] ................................................................... [پرستو آهوان: مهم‌ترين حاصل سمپوزيوم نصب مجسمه‌ها در تهران است.]
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پرستو آهوان: مهم‌ترين حاصل سمپوزيوم نصب مجسمه‌ها در تهران است.


دوهفته‌‌نامة هنرهاي تجسمي تنديس صفحه 18 شماره 94 نود و چهارشنبه
عنوان :
نویسنده:
مترجم:
منبع:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

يكي از پنج مجسمه‌ساز ايراني شركت‌كننده در سمپوزيوم بين‌المللي مجسمه‌سازي، مهم‌ترين نتيجه برگزاري اين برنامه را استفاده مجسمه‌ها در فضاهاي شهري دانست.
پرستو آهوان كه با اثر تعادل به مرحله نهايي سمپوزيوم بين‌المللي مجسمه‌سازي راه يافته در مورد تأثير برپايي چنين فعاليت‌هايي گفت: اولين باري است كه در ايران سمپوزيوم مجسمه‌سازي در مقايسه با رشته‌هاي ديگر باكم توجهي مواجه شده و برگزاري سمپوزيوم به سود جامعه مجسمه‌سازان و هنرهاي تجسمي است. اما شايد مهم‌ترين دستاورد آن قراردادن مجسمه‌هاي ساخته شده در شهر است.
او سپس دليل اين تأثير را در معرفي هنر مجسمه‌سازي و بهره‌گيري مردم از زيبايي آنها برشمرد و درباره اجراي زنده آثار در مقابل مخاطبان بيان داشت: بازديد عموم در روزهاي خاصي است كه به نظر من بسيار خوب است زيرا ممكن است مردم در روزهاي آخر براي ديدن آثار جلب شوند، زمانيكه آثار به مرحله‌اي رسيده كه بينندگان با مدرك بهتري متوجه آن مي‌شوند زيرا تا پيش از آن ممكن است مردم درباره كارها سوال كنند و به موضوع آن پي‌نبرند. اما با رسيدن كار به مراحل پاياني، مردم هم از تماشاي آن لذت مي‌برند و در ذوق آنها تاثير مي‌گذارد.
آهوان همچنين در مورد طراحي كه قرار است در سمپوزيوم اجرا كند، گفت: «اين كار تعادل نام دارد كه قرار است از سنگ و آهن ساخته شود. سنگ سياه به نوعي نماد استحكام و ابهت است و از سوي ديگر حركت را هم نشان مي‌دهد. يك فلز بزرگ‌تر در مقابل فلزهاي ديگر قرار مي‌گيرد كه تعادل بين فلزات و سنگ را نمايش مي‌دهد.
آهوان متولد سال 1359 و دانشجوي رشته مجسمه‌سازي دانشگاه تهران است. او در پنج نمايشگاه گروهي و جشنواره شن طالش شركت كرده است.
ايده و اهداف اثر:
مفهوم تعادل به دو شكل در اين مجسمه متجلي شده است اول از طريق تقابل هفت المان فلزي در يك سو و يك المان هم شكل اما بزرگ‌تر در سويي ديگر كه اين تقابل نوعي تعادل را القا مي‌كند. دوم از طريق تعادل كه بين سنگ و فلز ايجاد شده است، در اين مجسمه شكل كلي سنگ و فضاي منفي آن همچنين قرارگيري المان‌هايي فلزي و تفاوت و در عين حال هماهنگي بين فلز و سنگ (كه اين هماهنگي از طريق انعكاس‌هاي سنگ و فضاي اطراف مجسمه در فلز ايجاد مي‌شود) نوعي ديالوگ و گفتگو و در نتيجه آن حس تعادل را ميان دو متريال ايجاد مي‌كند.

 [1]


فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com