اکثر آثار اسکاگلند به سفارش و حمایت موزهها و بنیادهای هنری اجرا و با تغییرات اندکی دوباره و دوباره، اجرا میشوند. «اجرای یک ایدهی خیلی سریع، ممکن است دو تا سه هفته زمان ببرد، مثل «معنویت گوشت» اینگونه بود و فقط نیاز به تحقیق در مورد نحوهی کار با همبرگر خام داشت. و در نهایت، کار سه یا چهار هفته طول کشید و یک روز عکاسی داشتم. اما کارهایی که درگیر با حیوانات و دست ساختههای حجمی هستند، بیشترین زمان را به خود اختصاص میدهند، مثلاً بهشت جمعآوری، نه ماه زمان برد.» 2
سندی اسکاگلند به خاطر شوخی و ترس توأمان، به آثار کلاوس اولدنبرگ علاقهمند است و علاوه بر آن مقیاس، وسواس و جاهطلبیهای آن همیلتون را در استفاده از مواد و متریال تحسین میکند. همچنین، میتوان او را متأثر از کارهای حجمی رنا پندیک3، رونا پوندیک دانست.
«آثار من چیدمانی هستند به شکل یک محیط سه بعدی، محصور در یک اتاق مانند، اما احجامی را که به این چیدمان اضافه میکنم، به گونهای به آنها، همچون مجسمه نگاه میکنم، وقتی که آنها را میسازم، آنها را چون اثاثیهی صحنهی نمایش نظاره نمیکنم!، بلکه آنها را مجسمههایی مجزا میدانم. فکر میکنم این گونهای، تمایز باشد.»
پینوشت:
1ـ www. getty. edu/education/teacherart/exchange/archive/mar. 96
تمامی نقل قولهای این بخش، به جز نقلقولهایی که منبع آنها در جای خود ذکر شده است، از منبع فوق برداشته شدهاند. به دلیل ازدیاد این نقلقولها از ذکر دوبارهی منبع آنها خودداری کردهایم.
2ـ A Gallery for Fine Photography, 241 Chartress St, New Orleans, USA
3ـ Rona Pondick
منبع:
دوهفتهنامه هنرهای تجسمی تندیس شماره نود و شش، صص 14 و 15
|