ارسلا ردینگزوارد
گفتوگویی با ارسلا ردینگزوارد
باهتمام: Jan Garden – Castro ترجمه: ژیلا مبصر
موضعنگاری روح
ursola von Rydingsvard بیشتر شهرتش برای کارهای یادبودی و تاریخیاش که از چوب سیرو لبنان که تجسمی از اجداد لهستانی و کودکی سخت او در آلمان، در پناهگاههای پناهندگان لهستان و بازیهایی که در کودکی انجام میداده میباشد. تلفیقات انتزاعی او باعث میشود که بدن به عنوان سمبل اشتیاقها و جدالهای درونی مطرح گردد.
او علاوه بر استفاده از ارههای گرد برای تراشیدن سرو برای بزرگتر نشان دادن از حد طبیعی که به نظر بدون انتها و بیانگر تلویحی میباشد دنبالهرو مسیر بدن خود و دیگران است و در کارهایش نمایانگر نقاط قابل تصور فیزیکی و روحی، از پوست بدن گرفته تا جای زخم و لایههای دیگر بدن و حتی قسمتهای درونی میباشد. این لایههای معنیدار در نمایشگاه اخیرش مشاهده میشود. کارهای جدید او بررسی اشکال مؤنث که به طور همزمان پروراندن زیبائی شناختی چوب سرو و رزین پلی اورتان میباشد و در آن زنان زندگی خود را تجربه میکنند و این که چگونه هنر میتواند هم بیانگر و هم مسکن اتفاقات دردناک در تاریخ و دوره زندگی باشد.
|