IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت گزارش
به بهانه نمايشگاه امير معبد (حراج ۵٠ % ) در گالری طراحان آزاد


عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

سيد محسن حسينی
يک ماتادور به ديدن بهترين نوازنده ی پيانو اسپانيا رفت و گفت استاد بهترين قطعه ات را بنواز! پيانيست با تعجب گفت: تو مگر فرق قطعه ی عالی و قطعه ی متوسط را می فهمی؟! ماتادور گفت: من کارم را هنرمندانه انجام می دهم پس کار هنری درست را می فهمم.
برای نشان دادن خفقان و خشونت بهتر نيست يک گاو را در نمايشگاه ذبح کنيم تا زجه اش هميشه درذهن بماند، خون قرمزش ياد آور رنگ سرد خشنونت باشد، دست وپا زدنش نشانه ی علاقه ی شديد شبه ماندن و...
به فرض که به اين سبک هنرمند يک فرم و لحن جديد نام دهيم ( که البته اين ممکن نيست، چرا که موخرين در دهه ی ۶٠ و ٧٠ ميلادی اين نوع از ارائه را تمرين کرده اند) آيا ايجاد حرکت نو و ايجاد زبان جديد تنها هدف يک هنرمند است؟
تب هنری و احساس روشنفکر بودن چيز جديدی نيست. مثلا" شعر دهه ی ٧٠ که تقليد شعر سهراب بود و سينمای دهه ی ٧٠ که به شدت تحت تاثير کيارستمی. و اتفاقا" تنها چيزی که از آن دهه باقی ماند اصلا" ساده گويی و زبان هنرمندانه نبود. هنری که در سطح جاماند و جاماند و جاماند و جاماند. پس تب هنری و احساس روشنفکری اصلا" چيز جديدی نيست.
ای کاش تمام برداشت های من اشتباه باشد. چرا که تو هنرمندی هستی که در روزگار امروز با هزاران ريسک و بی دستاورد مالی و با يک غرور لايق هنرمند کار می کنی، چرا که کارهای گذشته ات سر می رود از ساده گويی در عين عميق گويی!



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com