IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
مجسمه‌ساز ترک جایگزین مجسمه‌ساز یونانی می‌شود.
خبرگزاری فارس
دوشنبه / 29 آبان ماه 90
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

نیهات‌ سبوهات، مجسمه‌ساز ترکیه‌ای جایگزین آنتیموس میرودیاس یونانی شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، مجتبی موسوی، دبیر سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی شهر تهران درباره حضور مجسمه‌ساز ترکیه‌ای در سومین سمپوزیوم مجسمه‌های تهران گفت: بالاخره با تلاش فراوان توانستیم با هنرمند ترکیه‌ای برای پرکردن جای خالی مجسمه‌ساز یونانی غایب در سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران صحبت کنیم و تا آنجایی که بنده در جریان هستم، کلیه امور مربوط به صدور ویزای ایشان با موفقیت صورت گرفته است.
وی ادامه داد: امیدواریم این هنرمند بتواند هرچه سریع‌تر در کنار سایر مجسمه‌سازان حضور پیدا کرده و کار خود را آغاز کند.
دبیر سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران با اشاره به فرصت محدود این مجسمه‌ساز برای شروع کار عنوان کرد: این مجسمه‌ساز با وقت باقی مانده مشکلی ندارد و اثری را انتخاب کرده که در این فرصت بتواند آن را تکمیل کند.
وی تأکید کرد: اگرچه تلاش بسیاری برای حضور هنرمند مجسمه‌ساز نام آشنای یونای صورت گرفت اما به دلیل عدم صدور ویزای آنتیموس میردویاس، وی موفق به شرکت در سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران نشد.
سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران میزبان چهار هنرمند دیگر از کشورهای مختلف است؛ «جان گوگا بریشویلی» از گرجستان، «یان نیوبری» از سوئد، «هیتوشی تاناکا» از ژاپن، «اکسم عبدالحمید» از سوریه که در بخش میهمانان خارجی این سمپوزیوم حضور دارند.
سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران از 21 آبان ماه آغاز شده و تا 10 آذر در محوطه برج میلاد برگزار می‌شود. علاوه بر هنرمندان مجسمه‌ساز خارجی 12 هنرمند داخلی در بخش اصلی و 10 هنرمند در بخش دانشجویی و یک هنرمند مدعو داخلی در این سمپوزیوم حضور دارند.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com