IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
نعمتي‌شريف مجسمه‌هاي فانتزي‌اش را به گالري ماه مي‌برد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سه شنبه / 5 مهرماه 90
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

بيژن نعمتي شريف مجموعه‌اي از تازه‌ترين مجسمه‌هاي خود را در گالري ماه به نمايش مي‌گذارد.
به گزارش خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين هنرمند در اين نمايشگاه كه تازه‌ترين كارهايش را از اواخر سال 89 تا امروز دربرمي‌گيرد، 26 مجسمه در ابعاد متفاوت از 45 و 50 سانتي متر تا يك متر ارائه خواهد كرد و به گفته‌ي خودش احتمالا چند مجسمه از اين مجموعه مربوط به كارهاي قديم‌ترش است.
نعمتي شريف معتقد است: كارهايم همچون گذشته در ادامه همديگر خلق مي‌شوند و باز هم فضايي فانتزي و رنگي دارند.
اين مجسمه‌ها به گفته او، نه موضوع و نه عنوان دارند و در فضايي ميان نقاشي و مجسمه خلق شده‌اند. تكنيك آنها نيز ميکس مديا و فايبرگلاس است.
«هليا دارابي» پيش از اين در مقدمه‌اي بر آثار اين هنرمند مجسمه‌ساز گفته بود: «رنگ‌هاي تند، اشكال ساده شده و نقش‌مايه‌هاي آشناي كودكي در مجسمه‌هاي بيژن نعمتي شريف نيروي الزام‌آوري توليد مي‌كنند كه اين آثار را متعلق به دنياي رنگارنگ كودكان، روياهاي شيرين با عوالم انيميشن بدانيم.
اما نسبت دادن اين آثار به دنياي كودكانه به نظر برداشتي سطحي و عجولانه مي‌رسد، هم‌نشيني چنين عناصري كه به ظاهر كاملا بي‌ربط‌اند نيروي تداعي‌گري به مراتب مهيب‌تر از عوالم سرخوشانه و معصومانه كودكي دارد. خصلت وهم‌آلود و سورئال اين پيكرها با تمام شادي و درخشندگي‌شان غريب و تهديدكننده هم هست؛ پاها و ديگر اعضاي بريده در جايگيري‌هاي مختلف، عروسك‌هاي قطعه‌قطعه شده، ابعاد اغراق‌آميز و تضادهاي شديد.
در تجسم و اجراي اين آثار و تبديل آن‌ها به مجسمه، نيرويي كاملا‌ آگاهانه دنياي هنر را نشانه گرفته است. اين پيكرها با قدرت و سماجت بسيار بر مجسمه بودن خود، حتي نقاشي بودن خود و تعلق‌شان به عالم هنر پاي مي‌فشارند. با همه‌ي شباهت‌هاي ظاهري، آن‌ها از جنس عروسك‌هاي نمايش، مجسمه پارك‌هاي كودكان يا اسباب‌بازي‌ها نيستند. »
به گزارش ايسنا، نعمتي‌شريف تاكنون ده‌ها نمايشگاه انفرادي برگزار كرده و در 15 نمايشگاه گروهي داخلي‌وخارجي شركت داشته است.آخرين نمايشگاه او سال گذشته در گالري فروهر برپا شد.
اين نمايشگاه نيز روز جمعه - 15 مهر‌ماه - در گالري ماه به نشاني به نشاني بلوار آفريقا ، بلوار گلستان، پلاک 26 برپا مي‌شود و تا سوم آبان ادامه دارد.
علاقه‌مندان مي‌توانند روزانه از ساعت 15 تا 19 و روزهاي دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 11 تا 19 به غير از يك‌شنبه‌ها از اين آثار ديدن كنند.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com