IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
پنج مجسمه‌ي عظيم رضا لواساني در «حيرت»
خبرگزاري دانشجويان ايران
سه شنبه / 5 مهرماه 90
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

گالري اثر بعد از دو ماه تعطيلي تابستاني از روز جمعه - هشتم مهر ماه - فعاليت نمايشگاهي خود در سال 90 را با رونمايي از مجسمه‌هاي عظيم رضا لواساني آغاز مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، «حيرت» عنوان اين نمايشگاه است که در آن رضا لواساني مجسمه‌هاي عظيم‌الجثه خود را با الهام از اشعار حافظ و مولانا به تماشاي عموم خواهد گذاشت.
پنج مجسمه ارايه شده در اين نمايشگاه با تکنيک پاپيه ـ ماشه (خمير کاغذي) ساخته و همگي آنها در سه سال اخير خلق شده‌اند. آثار اين نمايشگاه که «نفخ صور» ،«زير بارند درختان...»،«شيران علم»،«گفت يا مي نشود...» و «درخت دوستي » نام دارد،نشاني ديگر بر پيوند فکري اين هنرمند صاحب سبک با زبان غزل حافظ و بيان امروزين او به شکل حجم‌هاي عظيم است.
رضا لواساني که در رويدادهاي معتبر هنري نظير آرت فرهاي کانتمپورِري استانبول و دو دوره آرت دوبي از سوي گالري اثر شرکت داشته، برگزيده جوايز برتر چهارمين دوسالانه مجسمه، ششمين دوسالانه بين‌المللي تصويرگري ، کنکور نوما، توکيو ژاپن و... شده است.
او تا امروز 11 نمايشگاه انفرادي در گالري‌هاي آريا، ماه ، الهه، طراحان آزاد ،برگ و اثر برپا كرده و در قالب 9 نمايشگاه گروهي آثارش به تماشاي عموم گذاشته شده است.
اين مجسمه‌ساز سرشناس تصوير آثارش را در کتاب گرافيک معاصر ايران در هلند، مجله وروم انگلستان و تقويم يونسکو به چاپ رسانده است.
نمايشگاه «حيرت » رضا لواساني به مدت سه هفته در گالري اثر واقع در خيابان ايرانشهر ـ خيابان برفروشان ـ پلاک 13 داير خواهد بود .



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com