IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
دبیر سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران:برپايي سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی با حضور پنج هنرمند خارجی
فارس
یکشنبه/ 27 شهریور 90
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

سیدمجتبی موسوی دبیر سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس درباره برگزاری این سمپوزیوم با حضور هنرمندان خارجی توضیح داد: تاکنون 9 هنرمند از 9 کشور جهان برای شرکت در این سمپوزیوم انتخاب شده‌اند که شرایط شرکت در سمپوزیوم برای آن‌ها ارسال شده و آن‌ها باید رزومه و طرح‌های پیشنهادی خود را برای ما ارسال کنند تا در شورای سیاست‌گذاری سمپوزیوم مورد بررسی قرار بگیرد و در نهایت از میان آن‌ها، 5 هنرمند برای شرکت در سمپوزیوم دعوت می‌شوند.
موسوی درباره چگونگی انتخاب این 9 هنرمند گفت: این 9 هنرمند از جمله هنرمندان حرفه‌ای و شناخته شده دنیا در زمینه مجسمه‌سازی هستند که در اغلب سمپوزیوم‌های مجسمه‌سازی دنیا شرکت می‌کنند و سابقه خوبی در این زمینه دارند.
دبیر سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران با اشاره به علاقه‌مندی این هنرمندان خارجی برای حضور در ایران گفت: تاکنون از میان 9 هنرمند انتخابی، 7 نفرشان برای حضور در ایران و شرکت در سمپوزیوم ایران اظهار تمایل و علاقه‌مندی کرده‌اند.
موسوی با بیان این که همه آثار ساخته شده در سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران در سطح شهر تهران نصب خواهد شد گفت: بخش دانشجویی این سمپوزیوم رقابتی نیست و بیشتر کارکرد آموزشی و تجربی دارد اما در بخش اصلی به ترتیب مبالغ 10 میلیون، 7 میلیون و 5 میلیون تومان به سه برگزیده اول تا سوم اهدا خواهد شد و همه آثار نیز در سطح شهر تهران نصب خواهد شد.
دبیر سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران درباره بین‌المللی شدن این سمپوزیوم هم گفت: این سمپوزیوم با دعوت از 5 مجسمه‌ساز خارجی برگزار خواهد شد ولی با این وجود هنوز ادعایی برای بین‌المللی بودن آن نداریم و تلاش می‌کنیم که برای دوره بعدی این سمپوزیوم حداقل هنرمندانی از 10 تا 15 کشور خارجی امکان شرکت در سمپوزیوم را داشته باشند که به شرایط استاندارد بین‌المللی نیز نزدیک‌تر باشد و در حال حاضر در حال بررسی این موضوع هستیم.
وی همچنین از برگزاری سومین دوسالانه مجسمه‌های شهری در ابعاد وسیع‌تر خبر داد و گفت: سال آینده سومین دوسالانه مجسمه‌های شهری را به صورت مفصل‌تر و گسترده‌تری برگزار خواهیم کرد.
به گزارش فارس، سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران از 7 تا 27 آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد که دبیری این دوره از سمپوزیوم را «سیدمجتبی موسوی» بر عهده دارد.
در این دوره از سمپوزیوم 72 هنرمند در بخش اصلی با ارائه 134 اثر پیشنهادی و 24 هنرمند در بخش دانشجویی با ارائه 62 اثر پیشنهادی شرکت کردند.
مصالح مورد استفاده در این دوره از سمپوزیوم از جنس سنگ تراورتن سفید است.
در این دوره از سمپوزیوم، هنرمندانی از کشورهای ژاپن، فرانسه، مراکش، سوریه، یونان و ... برای شرکت در این دوره انتخاب شده‌اند که هنوز انتخاب نهایی آن‌ها صورت نگرفته است.
در بخش جنبی نیز 50 اثر ارائه شد که اعضای شورای انتخاب آثار پس از بررسی دقیق آثار پیشنهادی 12 اثر را برای اجرا در بخش اصلی و 10 اثر را نیز در بخش دانشجویی انتخاب کردند.
بنا به رأی شورای انتخاب آثار، در بخش اصلی آثار پیشنهادی «فرهاد ابراهیمی، حمیدرضا حکیمی، محمدرضا ذبیح الله‌زاده، زهرا رحیمی، مهدی رنگچی، معصومه روستا، هومن سلیمی، مهدی سلحشور، ملک دادیار گروسیان، علی لوایی، قدرت‌الله معماریان و محمدرضا یزدی» و در بخش دانشجویی نیز آثار پیشنهادی «ستاره آزموده، بهار اربابی، آزاده باقری، مرتضی باقری مصلح آبادی، ساجده پرپوچی، بهمن چگنی، ابوالفضل حسینی طلایی، شیوا عبادی، میلاد نبی‌زاده و میثم ندافیان» به سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران راه یافته است.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com