IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
انتشار فصلنامه هنر فردا با پرونده ای درباره عکس های کیارستمی

یکشنبه/ 27 شهریور 90
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

چهارمین شماره فصلنامه "هنر فردا"، با محوریت مبحث « مجموعه داری هنر و هنر مجموعه داری » و پرونده ای درباره عکس های «عباس کیارستمی» در 224 صفحه به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شد .
چهارمین شماره فصلنامه "هنر فردا"، با محوریت مبحث مجموعه داری هنر و هنر مجموعه داری و پرونده ای درباره عکس های عباس کیارستمی در 224 صفحه به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شد .
به گزارش خبرگزاری آریا، در این شماره عکس های عباس کیارستمی ، از منظرهای فرم و محتوا مورد مطالعه قرار گرفته است . تحلیل های این بخش را دکتر علیرضا سمیع آذر و اریک نخجوانی نوشته اند.
سمیع آذر در یادداشتش درباره مجموعه عکس درخت ها و کلاغ ها عباس کیارستمی ، او را با سهراب سپهری هم آوا دانسته است و مجموعه مزبور را با سری معروف درخت های نقاشی های سپهری کاملا قابل قیاس ارزیابی نموده است .
چهارمین شماره فصلنامه "هنر فردا" ، مجله تحلیلی هنر معاصر در حالی انتشار یافت که در بخش موضوعی مبحث " مجموعه داری هنر و هنر مجموعه داری " با مقالات ارزشمندی از شرون پارکر و ویولت چیوتی رشاد ، سید صادق خرازی ، شاهین مرالی ، سید حسین معینی ، ایان رابرتسون ، سهیل مالک و دانلد کانسپت به چشم می خورد و در همین بخش گفتگوهای ویژه ای با کامران دیبا و سحر صمدیان انجام شده است .
در بخش "معرفی هنرمند" آثار وحید چمانی و امیر معبد مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته و کتاب پرویز تناولی : تک نگاشت توسط دکتر حمید سوری نقد شده است.
بخش گزارش، مجموعه ای از مطالب تحلیلی و انتقادی از نمایشگاه ها ی مجسمه قدرت الله عا قلی محمد حسین عماد مهسا کریم زاده و رویدادهای فصل گذشته ایران، منطقه و جهان را پیش روی خوانندگان قرار می دهد:جلوه هایی از نظریه و عمل حسن شریف هنرمند شاخص امارات متحده عربی ، دوسالانه دهم شارجه، آرت دوبی 2011 ، مجسمه سازی مدرن بریتانیا و... از جمله مطالب خواندنی این بخش است .
در بخش اقتصاد هنر گزارش هایی از وضعیت مارکت هنر معاصر در سال 2010 انتشار یافته و چونان شماره های پیشین پرویز براتی مقاله سریالی بازیگران عمده مارکت هنر ایران را نوشته که این روزنامه نگار این بار فروش آثار فرهاد مشیری را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است .
در این شماره درکنار نویسندگانی که نامشان ذکر شد ، منتقدان و نویسندگانی چون ادوارد لوسی اسمیت ، حمید کشمیر شکن، بهنام کامرانی، زهرا زهتاب ، هلیا دارایی ، باربد گلشیری ، علی اتحاد و ... نظرات و دیدگاه های خود را در موضوعات مختلف به رشته تحریر در آورده اند.
"هنر فردا " با هدف اصلی معرفی و حمایت هنر معاصر ایران و منطقه خاورمیانه؛ محملی است برای پژوهش و مکاشفه بصری، پاسخی است به نیاز علمی جامعه هنری در حیطه نقد تخصصی و شناخت عمومی هنر. این نشریه به دو زبان انگلیسی و فارسی منتشر می شود .
شایان ذکر است فصلنامه هنر فردا در داخل کشور در گالری ها و کتاب فروشی های معتبر عرضه می شود .



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com