IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
بی‌ینال مجسمه‌سازی وارد مراحل اجرایی شد.
ايلنا
یکشنبه/ 13 شهریور 90
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

بي‌ينال مجسمه‌سازي اگرچه دوسال ديرتر از موعد مقرر اما با حمايت مجسمه‌سازان كار ثبت‌نام از هنرمندان اين رشته را آغاز كرده است. برگزاركنندگان از كيفيت بي‌ينال اطمينان دارند و تركيب هيات انتخاب و داوري را دليل روشن آن مي‌بینند.
ايلنا: طلسم 4 ساله بی‌ینال مجسمه‌سازی شکست و ثبت نام شرکت‌کنندگان در ششمین دوسالانه مجسمه‌سازی آغاز شد. تاکنون تعداد علاقمندان به حضور در این برنامه هنری، رضایتمندی دست‌اندرکاران برگزاری دوسالانه را به خود جلب کرده است.
به دنبال وقفه زمانی که میان پنجمین دوره از دوسالانه ملی مجسمه‌سازی با ششمین دوره از آن رخ داد؛ اکنون اعضای انجمن مجسمه‌سازی قصد دارند برای جبران این وقفه و برداشتن گامی موثر در عرصه مجسمه‌سازی ایران؛ دوسالانه را با بالاترین کیفیت ممکن در حد امکانات برگزار کنند. از این رو از چندی پیش برنامه‌ریزی و رایزنی‌ها با وزارت ارشاد ازسوی انجمن آغاز شد. پس از آن که انجمن با وزارت ارشاد به تفاهمات لازم در زمینه برگزاری دوسالانه رسید؛ اکنون زمان اجرایی شدن برنامه‌ها فرا رسیده و به ترتیب اولویت، این برنامه‌ها اجرایی می‌شوند. از همین رو در حال حاضر روند ثبت نام علاقمندان به شرکت در بی‌ینال آغاز شده است.
«بهداد لاهوتی»، دبیر اجرایی دوسالانه در این باره به ایلنا گفت: از هفته پیش به دنبال رفع ایرادات سایت دوسالانه، ثبت نام از علاقمندان شرکت در بی‌ینال آغاز شد و تاکنون حدود 40 نفر از طریق سایت ثبت نام کرده‌اند.
لاهوتی افزود: به‌رغم آنکه فراخوان دوسالانه حدود 25 روز پیش اعلام شد و موضوع به تازگی به تندیس اعلام شده است؛ سایت نیز از هفته پیش کامل و به‌طور رسمی از آن هفته ثبت نام از علاقمندان آغاز شد در این فرصت کم تعداد ثبت‌نام‌کنندگان رضایت بخش بود.
این مجسمه‌ساز درمورد روند ثبت نام‌ها تصریح کرد: البته هرچه به انتهای فرصت ثبت‌نام نزدیکتر شویم؛ تعداد شرکت‌کنندگان نیز بیشتر می‌شود.
به گفته لاهوتی، مجسمه‌سازانی که می‌خواهند در این دوره از بی‌ینال شرکت کنند تا 31 شهریور فرصت دارند تا با ثبت نام وارد مراحل بعدی بی‌ینال شوند.
شورای دبیران ششمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران متشکل از منصور آذری (رییس شوا)، بهداد لاهوتی (دبیر اجرایی) و سارا روحی صفت (دبیر همایش) است و مجمود شالویی (رییس شورای سیاست گذاری)، ملک دادیار گروسیان، نادر قشقایی، منصور آذری، داوود ثمری، غلامعلی طاهری، عبدالرحیم سیاهکارزاده، سهند سهامیان، بهداد لاهوتی و سارا روحی صفت؛ اعضای شورای سیاست‌گذاری دوسالانه هستند.
همچنین نام مجسمه‌سازان بنامی چون ریما اسلام مسلک، حمید سوری، مرتضی نعمت اللهی، ملک دادیار گروسیان و کروش گلناری فهرست اعضای هیأت انتخاب دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران را تشکیل می‌دهد.
لاهوتی درباره برنامه‌های انجمن برای همسویی هیأت‌های داوران و انتخاب نیز گفت: برنامه داریم برای هفته آینده جلسه‌ای برگزار کنیم تا اعضای هیأت داوران و هیأت انتخاب گپ و گفتی باهم داشته باشند و هماهنگی‌ها بین اعضای دو هیأت برقرار شود. اگرچه سه نفر از افراد منتخب عضو هر دو هیأت هستند اما لازم است دیگر اعضا نیز با هم همسو شوند.
او تصریح کرد: باتوجه به اینکه هفته آینده، تنها یک هفته از فرصت ثبت‌نام‌ها باقی می‌ماند و پس از آن باید اعضای هیأت‌های انتخاب و داوران وارد کار شوند، برگزاری یک چنین جلسه‌ای برای بالا بردن کیفیت بی‌ینال الزامی است و در اولویت‌های کارهای دوسالانه قرار دارد.
این عضو انجمن مجسمه‌سازان بار دیگر بر آزاد بودن موضوع برای هنرمندان شرکت‌کننده در دوسالانه تأکید کرد و افزود: هنرمندان می‌توانند موضوعات مورد دلخواهشان را برای خلق آثارشان انتخاب کنند.
لاهوتی همچنین تصریح کرد: از هر هنرمندی تنها یک اثر برای شرکت در دوسالانه پذیرفته می‌شود.
ششمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران آبان سالجاری با موضوع آزاد و «آسمان مال من است» در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.
پنجمین دوره از دوسالانه مجسمه‌سازی آبان سال 1386 در موزه هنرهای معاصر افتتاح شد و به‌رغم آن که چنين مراسمي همچنان که از نامش برمی‌آید باید دو سال یک بار برگزار شوند؛ اما در سال 1388 دوسالانه‌ای در حوزه مجسمه‌سازی برگزار نشد و اکنون بجای آنکه اخبار مربوط به هفتمین دوره از بی‌ینال مجسمه‌سازی در رسانه‌ها منتشر شود؛ دست‌اندرکاران برگزاری بی‌ینال از ششمین دوره آن می‌گویند كه مجسمه‌سازان اين را نيز غنيمت مي‌شمارند.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com