IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
اثر حجمی ملهم از سنگ‌ریزه‌های دریا به زودي نصب مي‌شود.
خبرگزاری فارس
یکشنبه/ 13 شهریور 90
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

اثر حجمي فرم كه ملهم از سنگ‌ريزه‌هاي كنار رودخانه و دريا ساخته شده است، اثري از حميدرضا حكيمي و برگزيده بي‌ينال چهارم مجسمه‌سازي معاصر ايران است كه آماده نصب شده است.
حميدرضا حكيمي هنرمند مجسمه‌ساز در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس درباره اين اثر حجمي توضيح داد: اين اثر در بي‌ينال چهارم مجسمه‌سازي معاصر ايران از سوي سازمان زيباسازي شهرداري تهران برگزيده شد. اين اثر فرمي ملهم از سنگ‌ريزه‌هاي كنار رودخانه و دريا ساخته شده است و داراي خلل و فرج است كه اين ويژگي به نوعي مقاومت و استحكام موجود در مفهوم سنگ را در هم مي‌شكند.
وي افزود: در سنگ‌ريزه‌هاي كنار دريا كه بر اثر برخورد امواج سوراخ‌هايي در آن ايجاد مي‌شود، زيبايي‌هايي نهفته است كه احساس كردم اگر اين سنگ‌ريزه‌ها بزرگ‌تر ساخته شوند، زيبايي درون آن‌ها نيز بيشتر به چشم مي‌آيد.
حكيمي با اشاره به فضاهاي خالي درون اين فرم حجمي گفت: اين اثر از جنس سنگ تراورتن ساخته شده است و فضاهاي خالي درون آن نوعي عدم ثبات و ناپايداري در نگاه بيننده به وجود مي‌آورد كه نوعي خطاي بصري است و سنگ را به ظاهر سبك جلوه مي‌دهد.
حكيمي اين اثر فرمي را به شكل بيضي و در ابعاد 2 متر× 75 سانتي‌متر× 1 متر و 80 سانتي‌متر از جنس سنگ تراورتن ساخته است.
اين هنرمند مجسمه‌ساز درباره مكان نصب اين اثر هم گفت: دوست دارم جايي نصب شود كه آب در اطرافش باشد و همراه با نورپردازي نوعي فضاي مه‌آلود ايجاد كند.
از اين هنرمند آثار ديگري هم در سطح شهر نصب شده است كه نيم‌تنه حضرت مريم (س) در بوستان مريم (س) واقع در خيابان كريمخان زند از آن جمله است.
به گفته حكيمي، اين اثر زير درخت بيد مجنون نصب شده است كه اگر چه مكان مناسبي است و بر زيبايي اثر افزوده است، اما شاخه‌هاي درخت روي اين اثر را تقريباً پوشانده و به خوبي درمعرض ديد قرار ندارد كه با حرس اين درخت مي‌توان اين مشكل را رفع كرد.
او اثر ديگري را نيز در بوستان گفتگو دارد كه فرمي ميني‌مال از پيكره چهار انسان است كه در چهار جهت دست روي شانه‌هاي يكديگر دارند.
حكيمي از اشتباهي كه در نوشتن شعر سعدي روي پلاك اين مجسمه صورت گرفته است انتقاد كرد و گفت: متأسفانه دركنار اين اثر، شعر سعدي با مضمون «بني آدم اعضاي يك پيكرند» به اشتباه «اعضاي يكديگرند» نوشته شده است كه ممكن است ديگران را هم در به خاطر آوردن اين شعر سعدي دچار مشكل كند.
قوچ ايراني 2 متري در باغ خانه هنرمندان ايران نيز از سوي اين هنرمند به صورت اماني در اين مكان موقتاً نصب شده است.
البته اثر دو پرنده عاشق ومعشوق از جنس سنگ سياه مشهد نيز از جمله آثار اين هنرمند است كه در باغ خانه هنرمندان ايران قرار دارد.
به گزارش فارس، اثر فرمي حميدرضا حكيمي كه برگزيده سازمان زيباسازي در چهارمين بي‌ينال مجسمه‌سازي است به زودي در تهران جانمايي و نصب خواهد شد.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com