IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
برگزاری دومین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی در کرمان

جمعه/ 14 مرداد 90
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

دومین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی با حضور هنرمندان مطرح کشور در کرمان برگزار می‌شود.
ابوالقاسم سیف‌اللهی شهردار کرمان اظهار داشت: برگزاری سمپوزیوم‌‌ها، گردهمایی‌ها و جشنواره‌ها در یک شهر محرک مناسبی برای جلب توجه مردم به هنرهای مختلف است و موجب ایجاد انگیزه در افراد می‌شود.
وی با بیان اینکه استان کرمان دارای مجسمه‌سازان ارزشمند و مطرحی چون استاد علی‌اکبر صنعتی است، تصریح کرد: برگزاری نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی کرمان در سال گذشته موجب جلب توجه مردم این شهر به هنر مجسمه‌سازی شد.
سیف‌اللهی با بیان اینکه سمپوزیوم مذکور برای مردم کرمان قابل توجه بود، ابراز داشت: در مدت 15 روز برگزاری سمپوزیوم و فعالیت مجسمه‌سازان در رشته‌های مختلف، اقشار مختلف به‌ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان در این برنامه شرکت کردند و اطلاع‌رسانی مناسبی برای مردم هنردوست و به‌ویژه جوانان انجام شد.
وی سمپوزیوم مجسمه‌سازی کرمان را بستر مناسبی برای نفوذ هنر در خانه‌ها و بین اعضای خانواده‌ها دانست.
سیف‌اللهی خاطرنشان کرد: با آشنایی جوانان و نوجوانان با هنر مجسمه‌سازی ممکن است تعدادی از این بازدیدکنندگان نسبت به هنر مجسمه‌سازی علاقمند و در آینده هنرمندی ارزشمند در این رشته شوند.
وی افزود: در سال جاری دومین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی در کرمان برگزار می‌شود.
سیف‌اللهی به بعضی انتقادات نسبت به برگزاری سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی اشاره و بیان کرد: منتقدان بر این باور هستند که شهرداری باید اعتبار سمپوزیوم را در زمینه‌های دیگری هزینه کند.
وی اذعان کرد: اما ما معتقد هستیم تمام کار شهرداری احداث پارک، جدول و پل نیست، بلکه شهروندان نیاز به امید و مشوق‌های روحی و روانی دارند که با برگزاری این نوع برنامه‌ها نیازهای روحی افراد برطرف و روحیه نشاط و شادابی در جامعه ایجاد می‌شود.
سیف‌اللهی گفت: مجسمه‌های ساخته شده در سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی کرمان از جنس‌های مختلف از جمله چوب، فلز و مواد بازیافتی است و باید در فضای سرپوشیده نگهداری شوند.
وی با بیان اینکه مجسمه‌های سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی کرمان در مکان مناسبی قرار دارند، بیان کرد: یکی از پردیس‌های پارک مادر شهر کرمان برای نگهداری و نمایش این آثار در نظر گرفته شده است.
سیف‌اللهی بیان کرد: همزمان با دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی کرمان آثار هر دو سمپوزیوم به محل دائمی نگهداری مجسمه‌ها منتقل می‌شود.
وی به برگزاری جشنواره کشوری گل و گیاه در کرمان اشاره و عنوان کرد: پس از برگزاری این نمایشگاه در پارک مادر کرمان پردیس مجسمه‌های سمپوزیوم به بهره‌برداری می‌رسد.
سیف‌اللهی با اشاره به تشکیل هیئت برگزاری سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی کرمان اشاره و اذعان کرد: اعضای این هیئت برای برپایی مناسب دومین سمپوزیوم مجسمه کرمان برنامه‌ریزی می‌کنند.
وی بیان کرد: برای برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی کرمان در سطح بین‌المللی باید چند دوره از این برنامه برگزار شود و پس از کسب تجربه‌های لازم نسبت به برگزاری این برنامه در سطح بالاتر اقدام شود.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com