IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
براي قدرداني از مارك تواين مجسمه «آدم» در پارك ريورفرونت نصب مي‌شود.
خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)
جمعه/ 14 مرداد 90
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

پارك ريورفرونت نيويورك به زودي خانه جديد مجسمه‌اي مي‌شود كه به افتخار مارك تواين در آن‌جا نصب خواهد شد.\
به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از وت تي.وي، اين مجسمه كه از سوي شماري از هواداران مارك تواين ساخته شده به اندازه قامت طبيعي و از جنس برنز ساخته شده و تجسم يكي از شخصيت‌هاي اصلي داستان‌هاي تواين يعني «آدم» است.
شهردار منطقه الميراي نيويورك از اين پارك به عنوان نقطه‌اي مناسب و عالي براي نصب اين مجسمه نام برد و گفت يكي از بحث‌هايي كه وجود دارد اين است كه اين مجسمه جنبه‌اي مذهبي دارد چون به حضرت آدم اشاره دارد، اما حقيقت اين است كه اين مجسمه به ياد مارك تواين، انديشه‌هايش و آثارش ساخته شده است. اگر به جاي اين مجسمه، مجسمه هاكلبري فين نيز نصب مي‌شد، باز براي احترام به مارك تواين بود.
مارك تواين كتاب «خاطرات آدم» را در سال 1904 منتشر كرد. او در اين كتاب در قالب خاطرات روزنوشت، زندگي خود و همسرش را از دهان آدم و حوا بيان مي‌كند و از چگونگي آشنا شدنشان با هم سخن مي‌گويد. اين كتاب در حقيقت يك داستان كوتاه در قالب كميك است. از «خاطرات حوا» يكي ديگر از كتاب‌هاي اين مجموعه است كه در سال 1906 منتشر شد و آن هم يك كتاب مصور است كه به خاطرات آدم و حوا پرداخته است. «يك روز در بهشت»، «حوا سخن مي‌گويد»، «زندگينامه خودنوشت حوا» از ديگر كتاب‌هاي اين مجموعه است.
ساموئل لنگهورن کلمنس که آثارش را با نام مارک تواین مي‌نوشت، نویسنده و طنزپرداز آمریکایی است كه با «ماجراهای هاکلبری فین» (۱۸۸۵) و «ماجرا‌های تام سایر» (۱۸۷۶) شهرتي جهاني يافت. او در سال 1910 در 75 سالگي درگذشت و سال پيش به مناسبت صدمين سال درگذشت او برنامه‌هاي متعددي درگوشه و كنار جهان برپا شد. نصب مجسمه آدم نيز در ادامه همين بزرگداشت‌ها انجام مي‌شود.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com