IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
برگزاري سومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي با حضور 17 هنرمند ايراني و خارجي
خبرگزاري فارس
یکشنبه / 12 تیر90
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

خبرگزاري فارس: سومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي تهران در دو بخش اصلي و دانشجويي از 10 تا 30 مهرماه در تهران برگزار مي‌شود كه در بخش اصلي اين سمپوزيوم 12 هنرمند ايراني و 5 هنرمند مدعو خارجي حضور دارند.
سيدمجتبي موسوي رئيس اداره حجم سازمان زيباسازي شهرداري تهران در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس با اعلام اين خبر گفت: اين سمپوزيوم به مجسمه‌سازي با سنگ اختصاص دارد و هنرمندان متقاضي از 15 تا 19 مردادماه مهلت دارند تا با ارائه آثارشان در اين سمپوزيوم شركت كنند.
وي افزود: آثار ارائه شده از سوي هيئت انتخاب آثار كه متشكل از بهروز دارش، سعيد شهلاپور، طاهر شيخ الحكمايي، اصغر كفشچيان‌مقدم و جعفر نجيبي است براي شركت در سمپوزيوم انتخاب و اعلام مي‌شود. موسوي تعداد هنرمندان شركت كننده در اين سمپوزيوم را در بخش اصلي شامل 12 هنرمند ايراني و 5 هنرمند مدعو خارجي عنوان كرد و گفت: بخش جنبي اين سمپوزيوم با حضور 10 دانشجو برگزار خواهد شد و آثار برتر در پايان مهلت 20 روزه سمپوزيوم از سوي هيئت داوران متشكل از ناهيد سالياني، سيدمحمد بهشتي، مرتضي نعمت‌اللهي و دو داور خارجي اعلام خواهد شد.
وي درباره برنامه‌هاي جنبي اين سمپوزيوم هم گفت: در بخشي از اين سمپوزيوم، نمايشگاهي از ماكت‌هاي آثار ارسالي به دبيرخانه را نيز برگزار خواهيم كرد.
به گزارش فارس، در بخش اصلي اين سمپوزيوم مبلغ 40 ميليون ريال براي هنرمندان ايراني و مبلغ 3500 دلار براي هنرمندان مدعو خارجي در نظر گرفته شده است و در بخش دانشجويي نيز مبلغ 15 ميليون ريال به هر هنرمند اختصاص خواهد يافت.
همچنين سمپوزيوم در بخش اصلي بنا بر رأي هيئت داوران سه اثر برگزيده خواهد داشت كه در مراسم پاياني معرفي شده و به ترتيب به نفرات اول تا سوم،‌ ديپلم افتخار و مبلغ 100 ميليون ريال، ديپلم افتخار و مبلغ هفتاد ميليون ريال، ديپلم افتخار و مبلغ پنجاه ميليون ريال اهدا خواهد شد.
كاتالوگ سومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي تهران نيز در پايان منتشر شده و به هنرمندان منتخب يك جلد اهدا خواهد شد.
اين سمپوزيوم از سوي سازمان زيباسازي شهر تهران و با همكاري انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ايران برگزار مي‌شود، رياست سمپوزيوم را سيدمحمدجواد شوشتري و دبيري آن را سيدمجتبي موسوي بر عهده دارند. همچنين سعيد شهلاپور،بهروز دارش .مرتضي نعمت‌اللهي، طاهر شيخ‌الحكمايي ، برزين ضرغامي و سيدمجتبي موسوي نيز در تركيب شوراي سياست‌گذاري حضور دارند.
به گزارش فارس، اولين سمپوزيوم مجسمه‌سازي تهران اسفندماه سال 1385 به شكل بين‌المللي در پارك چيتگر برگزار شد، دومين سمپوزيوم به شكل ملي سال 1388 در گالري برگ برگزار شد و اين سومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي تهران است كه به صورت ملي و با حضور پنج هنرمند خارجي مدعو مهرماه سال 90 در يكي از بوستان‌هاي شهر تهران برگزار مي‌شود و به گفته مسئولين دعوت از هنرمندان خارجي در سومين دوره اين سمپوزيوم مقدمه‌اي براي بين‌المللي شدن آن در سال‌هاي آينده است.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com