IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
به همت رايزني فرهنگي ايران در اسپانيا، تنديس خيام در يك دانشگاه اسپانيايي نصب مي‌شود.
خبرگزاري فارس
پنج شنبه / 18 فروردین 90
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

خبرگزاري فارس: مجسمه حكيم «عمر خيام نيشابوري» به عنوان نخستين تنديس يك ايراني در اسپانيا و در دانشگاه كمپلوتنسه مادريد نصب مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، سرپرست رايزني فرهنگي ايران در اسپانيا 16 فروردين ماه با پروفسور مانوئل آلوارز خونكو معاون فرهنگي دانشگاه كمپلوتنسه مادريد ديدار و گفت‌وگو كرد.
پروفسور آلوارز اهداي تنديس حكيم عمرخيام نيشابوري را به عنوان يكي از برجستگان علمي و ادبي ايران نقطه عطفي در تاريخ روابط علمي و فرهنگي ايران با اسپانيا و دانشگاه كمپلوتنسه خواند و گفت: با توجه به رشته تخصصي‌ام و به عنوان استاد دانشكده هنر مي‌گويم، اين تنديس اثري زيبا و منعكس كننده سيماي يك شخصيت تاريخي ايراني است و ابراز اميدواري كرد نصب اين تنديس در دانشگاه موجب گسترش همكاري هاي علمي بلندمدت شود.
معاون فرهنگي دانشگاه كمپلوتنسه با اشاره به ارتباط خود با برخي هنرمندان ايراني در جريان نمايشگاه‌هايي در تركيه و اسپانيا گفت: در آثار هنري دو طرف نوعي حس مشترك ميان هنرمندان ايراني و اسپانيايي مشاهده مي‌شود زمينه نصب تنديس خيام درتاريخ 18 مي در حال آماده شدن است.
پورپزشك، سرپرست رايزني فرهنگي نيز در اين ديدار با اشاره به همكاري‌هاي خوب اين دانشگاه گفت: نصب تنديس حكيم عمر خيام نويد بخش مرحله جديدي درگسترش همكاري‌ها خواهد بود.
وي با اشاره به تاريخچه روابط با دانشگاه كمپلوتنسه افزود: ظرفيت‌ها و زمينه‌هاي بسياري براي توسعه مناسبات و همكاري‌هاي علمي ميان دانشگاه با مراكز علمي و تحقيقاتي از جمله در زمينه تبادل استاد و دانشجو، فرصت‌هاي مطالعاتي، دوره‌هاي ايرانشناسي، سمينارهاي مشترك و ... وجود دارد و رايزني فرهنگي آمادگي دارد زمينه‌هاي لازم را فراهم كند.
بنابراين گزارش، اين مجسمه به عنوان نخستين تنديس يك ايراني در اسپانيا توسط حوزه هنري و به سفارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ساخته شده و به دانشگاه كمپلوتنسه مادريد اهدا شده و قرار است طي مراسمي روز 28 ارديبهشت ماه سال جاري روز بزرگداشت حكيم عمر خيام نيشابوري در اين دانشگاه نصب مي‌شود.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com