IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
آثار تاکاشی موراکامی در شعبه لندن گالری گوگوسیان

یکشنبه / 12 تیر90
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

آثار شهیرترین هنرمند معاصر ژاپن تاکاشی موراکامی از 6 تیرماه 1390 در شعبه لندن گالری گوگوسیان به نمایش در آمده است. موراکامی با شیوه ی مشخص سوپرفلت اش آمیزه ای است از موضوعات تاریخی، پاپ و انیمه اتاکو(انیمیشن و کامپوتر).سایت آرت دیلی درباره ی او مینویسد: "موراکامی آزادانه حرکت می کند، حرکتی همیشه درحال گسترش در عرصه ی مسائل زیبایی شناختی و الهام بخش فرهنگی برای هنر چند ملیتی ."
مجموعه نقاشی اخیر موراکامی،دوگانگی پیچیده اش را نسبت به میراث نقاشی های ژاپنی و به طور اخص کورودا سی کی نشان می دهد. سی کی کسی بود که راه نقاشی های شیوه غربی را به ژاپن دوره ی می جی باز کرد . موراکامی آگاهانه میراث کورودا را با بازگویی نوینی اصلاح کرده ؛ او با بکارگیری تکنیک های سنتی نیهونگا ، مانند استفاده از ورقه های طلا و نقره، و تواما در آمیزی آن بامانگا (کمیک استریپ ژاپنی ) به یک بیان منحصر به فرد رسیده است.
وقتی که آثار موروکامی برای بار اول نمایش داده شدند به دلیل محتوی بصری شان و همانندی هایشان با آثار کورودا ،جدال بزرگی میان هنرشناسان و منتقدین پدید آوردند. اما او نامش را فراتر از مرزهای ژاپن برده و به عنوان هنرمندی پیشگام از قرن بیست ویکم شناخته می شود.
موراکامی در 1962 در توکیو متولد شد و لیسانس و دکتری خود را از دانشگاه هنر توکیو دریافت کرد. در سال1996 کارگاه هیروپن را در توکیو به راه انداخت که بعدها به کمپانی کای کای کی کی توسعه یافت.این کمپانی علاوه بر بازاریابی آثار موراکامی ، کارویژه های دیگری همچون حمایت از هنر جوان ژاپن را بر عهده دارد.موراکامی به جز سردمداری فرهنگی یک موزه دار و ناظر موشکاف جامعه امروز ژاپن نیز هست.
این نمایش بزرگ از آثار متاخر موراکامی تا 14 مرداد 1390 در گالری گوگوسیان واقع در 6-24 خیابان بریتانیا رودرروی علاقه مندان خواهد بود.
نگارنده: آرت دیلی | برگردان از نرگس فرشی جلالی



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com