IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
بيژن غنچه‌پور مجسمه «حافظ» را با الهام از نگارگري قرن هفتم ساخت.
خبرگزاري فارس
پنج شنبه / 18 فروردین 90
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

بيژن غنچه‌پور هنرمند مجسمه‌ساز گفت: مجسمه حافظ را با الهام از نگارگري قرن هفتم هجري ساخته‌ام كه اين اثر هم‌اكنون در مرحله ريخته گري برنزي قرار دارد و تا پايان بهار آماده نصب خواهد شد.
بيژن غنچه‌پور هنرمند مجسمه‌ساز در گفت وگو با خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس با اعلام اين خبر گفت: مجسمه برنزي حافظ فيگور نشسته‌اي به ابعاد 130 سانتي‌متر است كه روي پايه سنگي پر نقش و نگاري مرتبط با مجسمه قرار خواهد گرفت.
وي افزود: هم‌اكنون مدلاژ گچي اين مجسمه به اتمام رسيده است و قرار بود شهرداري اواخر سال گذشته بخش اول هزينه ساخت مجسمه را پرداخت كند كه اين اثر وارد مرحله برنز ريزي شود اما با توجه به محدوديت‌هاي مالي شهرداري براي پرداخت هزينه‌هاي اوليه اين كار، تصميم گرفتم با هزينه شخصي‌ خودم مجسمه را بسازم و بعد آن را به سازمان زيباسازي منطقه شش تحويل دهم.
اين مدرس مجسمه‌سازي گفت: اكنون اين اثر آماده ريخته‌گري برنزي است كه فكر مي‌كنم تا پايان بهار آماده نصب ‌شود.
غنچه‌پور درباره چگونگي ساخت فيگور حافظ و چهره اين شاعر بزرگ ايراني گفت: براي طراحي و ساخت چهره حافظ از نگارگري قرن هفتم هجري الهام گرفته‌ام و به گونه‌اي است كه همچون مينياتورها چهره اين مجسمه انسان مشخصي نيست بلكه نمادي از انسان است و سعي كردم چهره حافظ همچون اشعارش باشد كه هر كس بر اساس نيتي كه دارد از اشعار او پاسخ لازم را دريافت مي‌كند.
اين هنرمند مجسمه‌ساز درباره مكان نصب اين مجسمه نيز گفت: من اين مجسمه را براي نصب در پياده‌‌رو خيابان وليعصر پيشنهاد داده بودم ولي با توجه به موضوع سرقت مجسمه‌ها اين پيشنهاد منتفي شد و قرار شد در يكي از پارك‌هاي تهران نصب شود كه البته هنوز جانمايي مشخصي اعلام نشده است اما احتمال دارد در يكي از پارك‌هاي لاله و يا ساعي نصب شود



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com