IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
نشست هم اندیشی هنرمندان مجسمه ساز در نگارخانۀ برگ
سازمان زیباسازی شهر تهران
پنجشنبه/ 8 اردیبهشت 90
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

نشست تخصصی هم اندیشی فراخوان مجسمه های شهری با حضور هنرمندان مجسمه ساز و مسئولان سازمان زیباسازی شهرتهران در نگارخانه برگ برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، در این نشست که به دعوت معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی و در پی فراخوان طراحی مجسمه سازی شهری برای ارتقاء کیفیت سیما و منظر شهری برگزار شده بود، حمید شانس و سعید شهلاپور به نمایندگی از هنرمندان مجسمه ساز دیدگاه های خود را مطرح کردند.
حمید شانس، با بیان اینکه شهر تهران ظرفیت های بسیار خوبی برای گسترش هنر در فضای عمومی شهر دارد، گفت: هنر عمومی یاArt Public به همه شهروندان تعلق دارد و در خلق آن نیز شهروندان دخیل هستند.
این هنرمند ضمن پرداختن تعاریف هنر عمومی به ویژگی های آن پرداخت و گفت: یکی از بهترین راهکارهای ارتقاء کیفیت بصری شهر استفاده از این هنر در فضای شهر است و نهادهای مربوط مانند سازمان زیباسازی شهر تهران فعالیت های خوبی در این خصوص می توانند داشته باشند.
سعید شهلاپور، نیز در این نشست ضمن بیان دیدگاه های خود در خصوص نیاز شهر تهران به انواع مجسمه پرداخت و گفت: دهه های اخیر متاسفانه آنگونه که باید در خصوص مجسمه سازی شهری کار نکرده ایم، فقط در سال های اخیر است که حرکت های بسیار خوبی از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران در این زمینه صورت گرفته است.
این هنرمند مجسمه ساز با تاکید بر اینکه مجسمه سازی باید در طراحی شهری، دیده شود گفت: تهران با وسعت و جمعیتی که دارد فقر مجسمه در آن احساس می شود بنابراین باید تلاش کنیم تا این ضعف را بپوشانیم.
شهلاپور با بیان اینکه این نیاز به مجسمه سازی و تسریع در ساخت آن نباید ما را از توجه به دیگر مسائل دور کند، گفت: باید در اجرای مجسمه های شهری دقت کرد تا کیفیت آثار تنزل پیدا نکند.
قبل از آغاز این نشست، سید مجتبی موسوی، مدیر اداره حجم سازمان زیباسازی شهر تهران ضمن خوشامد گویی به هنرمندان در خصوص مشارکت آنان در فرآیند تولید آثار فاخر و ارزشمند برای شهر تهران تاکید کرد در پایان این نشست نیز هنرمندان با طرح دیدگاه ها و انتقادهای خود به پرسش و پاسخ پرداختند.
گفتنی است این نخستین نشست تخصصی سازمان زیباسازی شهر تهران در سال 90 بود. فراخوان طراحی مجسمه های شهری در 3 عنوان کلی طراحی مجسمه، با موضوع هنر همگانی (Art Public ) مجسمه های محیطی وهنر زمین (Land Art ) و طراحی مجسمه ها ؛ فضاسازی محیطی چیدمان قبل از پایان سال 1389 در روزنامه های کثیرالانتشار درج شده بود.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com