IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
از جمجمه کودکان تا گیتار خال‌خالی
خبرآنلاین
پنجشنبه/ 8 اردیبهشت 90
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

دمین هرست که چندی پیش مجسمه الماس‌نشانش از جمجمه کودکان جنجال به پا کرده بود به سراغ طراحی روی گیتار رفت.
به گزارش خبرآنلاین، گروه «اسکوئیز» در اجرای جدید خود از چند آلت موسیقی استفاده می‌کند که دمین هرست آنها را طراحی کرده است.
مجموعه هرست شامل دو گیتار و یک درام است که این هنرمند با دست روی آنها نقاشی کرده است و امضای او یعنی خال‌خالی‌های رنگی را به همراه دارد.
گروه «اسکوئیز» روز 22 مارس در تالار سلطنتی آلبرت در لندن به اجرای موسیقی می‌پردازد. سود حاصل از این کنسرت به مرکز سرطان نوجوانان اهدا می‌شود.
یکی از گیتارها و درامی که هرست طراحی کرده نیز ماه آوریل در حراجی آثار هنری معاصر و پس از جنگ کریستی به حراج گذاشته می‌شوند. گیتار دوم ماه سپتامبر به حراج گذاشته می‌شود.
علاوه بر مرکز «سرطان نوجوانان» بنیاد «قدرت امید عشق» نیز از سود این کنسرت بهره می‌برد. این دو مرکز خیرخواهانه تمامی فعالیت‌های خود را با برنامه‌های موسیقی برگزار می‌کند.
سیمون دیویس، مدیر ارشد مرکز «سرطان نوجوانان» گفت: «بیش از 10 سال است در تالار آلبرت کنسرت خیرخواهانه برگزار می‌کنیم و افراد مشهوری با ما همکاری کرده‌اند، اما هیچ وقت هنر و موسیقی چنین خارق‌العاده را با هم ترکیب نکرده بودیم.»
هرست اسم و رسم خود را با خلق آثار هنری عجیب و جنجالی مثل کوسه‌های تکه‌تکه شده یا گوسفندهای زخمی درست کرده است.
او چندی پیش با استفاده از جمجمه کودکی مرده در طراحی مجسمه‌ای بسیاری را شوکه کرد. این مجسمه «محض رضای خدا» نام داشت. او در این اثر سطح جمجمه را هشت هزار قطعه الماس‌های سفید و صورتی پوشانده بود.
این اثر در ادامه اثر الماس‌نشان دیگر هرست به نام «به عشق خدا» بود که آن را در سال 2007 خلق کرد. آن اثر به بزرگ‌ترین اثر هنری ساخته شده از الماس و گران‌ترین اثر هنری هنرمندی زنده تبدیل شد. قیمت این جمجمه را 50 میلیون پوند تخمین زده‌اند.
دیمین هرست ‏متولد 6 ژوئیه 1965 یک هنرمند بریتانیایی و معروف‌ترین عضو هنرمندان جوان بریتانیایی است. مشهورترین آثار وی مجموعه‌ای از حیوانات مرده (شامل کوسه، گوسفند و گاو) است که درون ماده شیمیایی فرمالدهید نگهداری می‌شوند.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com