IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
مجسمه‌هاي موزه‌ي سن‌پترزبورگ در فرهنگسراي نياوران
ایسنا
پنج شنبه / 18 فروردین 90
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

فرهنگسراي نياوران سال 90 را با نمايشگاهي از مجسمه‌هاي مومي موزه‌ي سن‌پترزبورگ آغاز كرد.
به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، در اين نمايشگاه که در گالري شماره‌ي 2 اين فرهنگسرا برپاست، بيش از 30 پيکره از مشاهير دنيا که از جنس موم هستند و بسيار زنده و واقعي به نظر مي‌رسند، به‌نمايش در آمده‌اند.
اين پيکره‌ها که برخي از آن‌ها براي نخستين‌بار در ايران به‌نمايش درمي‌آيند، از موزه سن‌پترزبورگ روسيه به فرهنگسراي نياوران آورده شده‌اند. در ميان اين مجسمه‌ها، پيکره‌هاي هنرمندان، سياستمداران و فوتباليست‌هاي مشهور دنيا مانند لئوناردو داوينچي، چارلي چاپلين، ناپلئون بناپارت، وينستون چرچيل، آدولف هيتلر، ديويد بکهام، اوليور کان و ... ديده مي‌شود.
تمام مجسمه‌ها از جنس موم طبيعي، سليکون و لاتکس هستند و تعدادي از آن‌ها تصوير انسان‌هايي را با ظاهر عجيب، ولي واقعي که در سال‌هاي گذشته در کشورهاي مختلف جهان زندگي مي‌کردند، روايت مي‌کنند.
اين نمايشگاه براي نخستين‌بار در سال 1383 در فرهنگسراي نياوران برگزار شد و به‌دليل استقبال علاقه‌مندان براي دومين‌بار در همين مکان برپا شده است.
اين نمايشگاه به‌مدت دوماه تا هفتم خردادماه 90 در نگارخانه‌ي شماره‌ي 2 فرهنگسراي نياوران برپاست و علاقه‌مندان مي‌توانند هر روز از ساعت 10 تا 19 و روزهاي تعطيل 14 تا 19 از اين آثار ديدن كنند



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com