IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
نمایشگاه از تونس تا تهران در دبی
ایلنا
یکشنبه / 20 آذرماه 90
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

همچنان که بهار عربی به یک سالگی خود نزدیک می‌شود، هنرمندان خاورمیانه هم آخرین تاثیرات خود را در تحولات منطقه به نمایش می‌گذارند. در تازه‌ترین نمایشگاه‌ها با سوژه بهار عربی؛ شماری از هنرمندان ایران و عرب اقدام به برپایی نمایشگاهی یک ماهه در گالری آرت پرو دبی کرده‌اند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، در این نمایشگاه که از 20 دسامبر 2011 تا 20 ژانویه 2012 (29 آذر تا 29 دی) برگزار می‌شود، هنرمندانی چون حسین فصیح، افضل فلاح (ایرانی)، لیلا اسیادی (مراکش)، عبدالله اکار، (تونس) عمر فکری (مصر) و ... دریافت‌های خود را از تحولات منطقه در قالب نقاشی به نمایش می‌گذارند.
نکته مهم در آثار این هنرمندان؛ تمرکز آنها روی مسایلی چون تحولات منطقه و سیاست در پیوند با سنت و هویت است.
اثر فلاح(هنرمند جوان ایرانی) قرار است منتخبی از طراحی‌های خود باعنوان جهان من را به نمایش بگذارد که دربردارنده بیش از 200 اثر است. این آثار در ابعاد مختلف؛ با خودکار سیاه به تصویر کشیده شده‌اند.
عبدالله اکار(هنرمند تونسی که مقیم پاریس است) شماری از نقاشی خط‌های خود را به نمایش خواهد گذاشت. او دریافت‌های خود را از شعر عرب و جهان غرب با مفاهیمی تازه به تصویر کشیده است.
لیلا سیادی(هنرمند مطرح مراکشی) نیز شماری از عکس‌های خود را به تماشا می‌گذارد که پیش از این در حراج‌های منطقه با استقبال مواجه شده‌اند. مسئولان گالری آرت پرو معتقدند باتوجه به شرایط خاص حاکم در منطقه این نمایشگاه می‌تواند ابعاد تازه‌ای از چالش‌های خاورمیانه را از نگاه هنرمندان به تصویر بکشد.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com