IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
برگزاري دوسالانه مجسمه‌هاي شهري به دومين دوره رسيد.
خبرگزاري فارس
یکشنبه / 25 مهر 89
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

خبرگزاري فارس: انتخاب آثار براي ارائه در دومين دوسالانه مجسمه‌هاي شهري از سوي هيئت انتخاب آثار انجام شده است و 17 آبان‌ماه شاهد برگزاري دور دوم اين دوسالانه در نگارخانه برگ خواهيم بود.
به گزارش خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس، داوري اوليه آثار ارسالي به دومين دوسالانه مجسمه‌هاي شهري حدود دو هفته پيش انجام شده و آثار منتخب از 17 آبان‌ماه در نگارخانه برگ به نمايش گذاشته خواهد شد.
دومين دوسالانه مجسمه‌هاي شهري در دو بخش ويژه و آزاد برگزار مي‌شود كه در بخش ويژه طراحي المان‌هاي يادبود براي حدفاصل ميدان امام حسين تا ميدان آزادي در نظر گرفته شده است كه از اين مسير با توجه به سابقه تاريخي وحوادث اتفاق افتاده درجريانات انقلاب به عنوان محور انقلاب خاطراتي برجا مانده است.
در بخش «آزاد» نيز كليه آثاري كه بارويكرد مجسمه‌سازي براي فضاهاي شهري طراحي شده باشد، به نمايش گذاشته مي‌شود.
رئيس دوسالانه مجسمه‌هاي شهري سيدمحمدجواد شوشتري رئيس سازمان زيباسازي شهرداري تهران است و سيدمجتبي موسوي دبيري آن را بر عهده دارد.
دومين دوسالانه مجسمه‌هاي شهري با هدف ارتقاء هنر مجسمه‌سازي و تشويق هنرمندان مجسمه‌ساز به طراحي مجسمه‌هاي شهري از سوي سازمان زيباسازي شهرداري تهران برگزار مي‌شود.
بر اساس اين گزارش، نخستين دوسالانه مجسمه‌هاي شهري پاييز سال 87 برگزار شد و در آن 254 هنرمند 830 اثر به دبيرخانه دوسالانه ارسال كردند كه پس از بررسي آثار توسط شوراي انتخاب آثار 111 اثر از 87 هنرمند به بخش نمايشگاه دوسالانه راه پيدا كرد. از بين آثار به نمايش درآمده به 5 اثر در بخش آزاد، 3 اثر در بخش ويژه (با موضوع حماسه و انقلاب اسلامي) و 1 اثر با انتخاب مخاطبان جوايز نفيسي اهدا ‌شد.
به گفته سازمان زيباسازي، تاكنون نزديك به 40 اثر از آثار راه يافته به نخستين دوسالانه مجسمه‌سازي شهري با انتخاب شوراي هنري سازمان زيباسازي، در مقياس شهري اجرا و در فضاي شهر نصب شده‌اند.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com