IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
نمایشگاه آثار نادعلیان در نگارخانه ماه مهر
فارس
یکشنبه / 25 مهر 89
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

احمد نادعلیان هنرمند نقاش، نمایشگاهی از آثار حجاری،‌ خاک نقاشی، پیکره‌ها،‌ مهرها و کارهای مشترک خود را به نگارخانه ماه مهر می‌برد.
او در بخشی از این نمایشگاه عکس‌ کارهایی را با عنوان «حیات دوباره» به نمایش خواهد گذاشت، اما عمده کارهای نمایشگاه او مجموعه آثاری هستند که در اعتراض به تخریب قلعه تاریخی و تپه بچه دماوند انجام شده و نادعلیان در یک سال گذشته کارهای بسیاری در این زمینه انجام داده است.
نادعلیان در این نمایشگاه، حجاری‌هایی را در مسیر کار لودرها انجام داد و از روند تخریب آن‌ها گزارشی تهیه کرده که حالا قرار است این نمونه‌های تخریب‌شده را به نمایش بگذارد.
این هنرمند در مجموعه دیگری از آثارش پیکره‌هایی گلی ساخته که مربوط به قلعه دختر است و در بیست و هشتمین جشنواره هنر محیطی نمایش داده شد. این پیکره‌ها ملهم از پیکره‌های باستانی هستند و هدف از ساخت دوباره آنها اعتراض به تخریب میراث فرهنگی بوده است.
او چندین بار در مصاحبه‌های مختلف اعلام کرده بود تا زمانی تخریب تدریجی قلعه دختر و بچه دماوند ادامه داشته باشد،‌ همچنان در آثارش موضوع تخریب آثار باستانی را یادآوری خواهد کرد و در همین راستا، تعداد قابل توجهی از حجاری‌های خرد شده در فرایند تخریب این مکان نیز در نمایشگاه ارائه و به فروش می‌رسد.
نادعلیان در بخش دیگری از نمایشگاه آثارش، پیکره‌هایی آهنین را که با همکاری یک آهنگر دوره‌گرد ساخته است، برای اولین بار به نمایش می‌گذارد.
از دیگر آثاری که در این نمایشگاه ارائه می‌شود آثاری هستند که با استفاده از خاک، سنگ و کانی‌های رنگی و با همکاری زنان در زمستان 88 و بهار 89 در جزیره هرمز ساخته شده‌اند.
نمایشگاه آثار احمد نادعلیان روز دوشنبه 26 مهرماه ساعت 16 در نگارخانه ماه مهر افتتاح می‌شود و تا 17 آبان‌ماه ادامه خواهد یافت.
همچنین عصر روزهای 26 مهر تا 9 آبان، کارگاه‌های عملی و بحث و گفت‌وگو با حضور احمد نادعلیان برگزار خواهد شد.
نگارخانه ماه مهر در خیابان آفریقا، کوچه نیلوفر پلاک 7 واقع است.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com