IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
جشنواره المان‌هاي شهري رضوي ظرفيت بين‌المللي شدن را دارد.
خبرگزاري فارس
یکشنبه / 25 مهر 89
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

خبرگزاري فارس: دبير جشنواره المان‌هاي شهري رضوي گفت: جشنواره المان‌هاي شهري رضوي ظرفيت بين‌المللي شدن را دارد و مي‌توان در اين زمينه موفق عمل كرد.
سيد مجتبي موسوي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: اين امكان وجود دارد كه اين جشنواره به صورت بين‌المللي برگزار شود، ولي در اين باره مديريت هنري شهرداري و سياست‌هاي جشنواره دخيل هستند كه مي‌توان گفت كه اين جشنواره ظرفيت بين‌المللي شدن را دارد.
وي ادامه داد: چيزي كه بسيار حائز اهميت است برگزاري نخستين دوره جشنواره است به صورتي كه براي نخستين بار در كشور توانستيم مجسمه و حجم‌سازي در زمينه معنويت و رضوي را مطرح و ذهن بسياري از هنرمندان را در اين باره معطوف كنيم.
موسوي در ادامه با اشاره به اينكه فعاليت فرهنگي و هنري دير بازده و نيازمند زمان است، تصريح كرد: نبايد ما انتظار داشته باشيم در كمترين زمان ممكن نتيجه اين جشنواره مشخص شود بلكه اين زمان است كه در اين باره تصميم مي‌گيرد و بهتر اين است كه بازتاب و نتيجه اين جشنواره را زمان بازگو كنند.
وي اظهار داشت: در طي دو سال گذشته شهرداري و مديريت هنري توانسته در مورد حجم‌سازي شهري موفق عمل كند به طوري كه مي‌توان بيان كرد كه شهرداري در اين باره نزديك به 80 درصد توفيق داشته است.
دبير جشنواره المان‌هاي شهري رضوي در ادامه با اشاره به اينكه مجمسه‌سازي بعد از انقلاب در سال 70 در دانشگاه‌ها راه‌اندازي شد، تصريح كرد: حجم‌سازي رشته جواني است و آن گونه به نظر مي‌رسد راه خود را پيدا كرده و به طور جداي ناپذيري به عنوان يك نياز و ضرورت به حساب مي‌آيد.
موسوي با بيان اينكه توسعه رشته مجمسه‌سازي در زمينه شهري احساس مي‌شد، افزود: بايد از اين هنر و توانايي و ظرفيت‌هاي هنرمندان اين رشته در فضاهاي شهري و فرهنگي استفاده كنيم كه به نظرم در اين جشنواره اين مهم و اتفاق بارز رخ داده است.
وي به دلايل عمده شكل‌گيري اين جشنواره اشاره كرد و اظهار داشت: تعداد هنرمندان در گرايش‌هاي مذهبي اندك و ناچيز است و آن عده‌اي هم كه در اين حيطه فعاليت مي‌كنند بيشتر بر اساس علاقه است و نمي‌تواند نياز جامعه ما را برآورده كند.
دبير جشنواره المان‌هاي رضوي با بيان اينكه شهرداري مشهد در راه اندازي اين جشنواره پيشقدم شد، بيان داشت: اين مهم سبب شد 200 نفر از هنرمندان به خلق آثار حجم سازي بپردازند و به عنوان نخستين گام توجه هنرمندان جشنواره حول و محور موضوع معنويت است.
وي در ادامه با اشاره به كمبود فضا و اينكه آثار هنري اراده شده در نمايشگاه فضاي مناسب را ندارد، اظهار داشت: قبول داريم كه فضا محدود است، ولي ما ناچار شديم كه نمايشگاه را در اين مكان برگزار كنيم، ضمن اينكه اين نگارخانه در همين ايام با عنوان چارسوق هنر افتتاح شده و مي‌توان به نوعي هم معرف اين مكان باشد. موسوي در ادامه و در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبني بر اينكه آيا محل فعلي نمايشگاه مي‌تواند مخاطب كافي را جذب كند، خاطرنشان كرد: در اين باره شهرداري مي‌تواند با دانشگاه‌ها و مدارس براي بازديد هماهنگ كند و به نظر من براي افتتاح اين نمايشگاه اطلاع‌رساني مطلوبي شده‌است و واقعا حيف است كه مخاطب و عموم مردم نتوانند از اين نمايشگاه بازديد كنند.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com