IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
چارسوق هنر بهترين محل براي نمايشگاه المان‌هاي رضوي است.
خبرگزاري فارس
یکشنبه 25 مهر 89
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

خبرگزاري فارس: مدير امور هنري شهردار مشهد نگارخانه چارسوق هنر را بهترين محل براي برگزاري نمايشگاه جشنواره المان‌هاي رضوي دانست.
هادي مظفري امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: چار سوق هنر يكي از استانداردترين نگارخانه‌هاي كشور و مشهد است و به نظرم بهترين مكان براي برگزاري اين نمايشگاه است.
وي در ادامه با اشاره به بازيد مخاطبان و اينكه عدم بازيد نمايشگاه از سوي مخاطبان به علت دور بودن مكان به مركزيت شهر وجود دارد، تصريح كرد: كوهسنگي بعد از حرم امام رضا (ع) دومين مكاني كه زائران و مسافران را به خود جذب مي‌كند و مطمئن هستيم كه اين نمايشگاه مورد توجه اهالي هنر و مردم قرار مي‌گيرد.
مظفري همچنين با اشاره به اينكه كمبود فضا در اين نمايشگاه به خوبي احساس مي‌شود، بيان داشت: مي‌پذيريم كه در نمايشگاه با محدوديت جا روبه‌رو هستيم ولي اين مكان جايگاه آن را داشت كه نمايشگاه را در آن برگزار كنيم.
مدير امور هنري شهردار مشهد اظهار داشت: در مجموع پس از داوري، پنج اثر به عنوان المان‌هاي برگزيده انتخاب مي‌شوند و تعدادي از اين المان‌ها براي بهره‌برداري در سطح شهر مشهد معرفي مي‌شود.
وي ادامه داد: شهرداري مشهد به عنوان شهري مذهبي پيشقدم شده تا 170 هنرمند به خلق اثر بپردازند و اين به عنوان نخستين گام براي حضور در جشنواره امام رضا (ع) بسيار مهم است.
مظفري افزود: از بين 400 اثر ارسالي به دبيرخانه 50 اثر برتر از 49 هنرمند 22 مهرماه تا دوم آبان‌ماه جاري در نگارخانه سلطانعلي مشهدي در چارسوق هنر مشهد به نمايش در مي‌آيد.
وي تصريح كرد: ما هنوز در ابتداي راه هستيم البته روند علمي و مطالعاتي آثار حجمي در سال گذشته در شهر مشهد آغاز شده و در اين مدت بيش از 25 اثر حجمي و دائمي ساخته و در فضاي شهري نصب شده‌ است. مدير امور هنري شهرداري مشهد خاطرنشان كرد: آثار حجمي موقت ويژه مناسبت‌ها نيز پس از گذشت مناسبت‌ها در شهرستان‌هاي اطراف مشهد نصب مي‌شود و اگر قابليت داشته باشند در بوستان‌ها و يا براي سال‌هاي آينده بهره‌برداري مي‌شوند.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com