IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
با حضور سه هنرمند نام‌آشنا از ایران؛ 100 هنرمند از 40 کشور جهان در کویئنزلند استرلیا
ایلنا
شنبه / 17 مهر 89
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

گالری 114 ساله کویئنزلند استرلیا درحالی میزبان یکی از مهمترین نمایشگاه‌های دهه‌ي اول قرن بیست و یکم می‌شود که منیر شاهرودی، میترا تبریزیان و پرستو فروهر، سه هنرمند ایرانی حضور ویژه‌ای در برنامه آتی این گالری دارند.
ایلنا: در ادامه‌ي برگزاري نمایشگاه‌های دهه‌ي اول قرن بیست و یکم، نمايشگاه ديگري که "هنر در دهه‌ي اول هزاره سوم" نام دارد، با شرکت 100 هنرمند از 40 کشور جهان از 18 دسامبر 2010 (27 آذر 89 ) تا 25 آوریل 2011 (فروردین 1390 ) در بریزبان پایتخت ایالت کوئینزلند برپا می‌شود و آنطور که تونی الوود(از دست‌اندرکاران نمایشگاه) می‌گوید؛ قرار است از رهگذر برپایی این نمایشگاه، هنر معاصر جهان و گسترش چشمگیر آن ظرف یک دهه اخیر به مخاطبان هنر در عرصه بین‌المللی معرفی شود.
در این نمایشگاه درکنار هنرمندان ایرانی، هنرمندانی هم از استرالیا، آسیا، آفریقا، خاورمیانه، اروپا و قاره آمریکا حضور خواهند داشت که از میان آنها می‌توان به دیمن هرست(هنرمند پرآوازه‌ي انگلیسی و یکی از 10 هنرمند پرفروش دنیا در سالهای 2008 و 2009) لئوناتردو الریخ(هنرمند آرژانتینی برنده بیینال ونیز 2001)، مارتین کرید هاف(برنده جایزه ترنر)، سلست بورزیو موگنو(فرانسه)، کلود کلوسکی(فرانسه)، خورخه مندز بلیک(مکزیک)، شوان گلادول(استرالیا)، آیزاک جولین(انگلستان)، اولاف برونینگ(سوئیس)، شریف واحد(فلسطین)، تونی آلبرت(استرالیا)، آرماندو آندراد تودلا(پرو)، جاستین کوپر(استرالیا)، آندره فریزر(ایالات متحده)، رشید رعنا(پاکستان) و ... اشاره کرد.
تونی الوود درباره هدف از برپایی این نمایشگاه گفت: گالری کویئنزلند با برپایی این نمایشگاه و همچنین برگزاری سه سالانه‌ي هنری خود، درصدد معرفی هرچه بیشتر و بهتر گرایش‌های یک دهه اخیر هنر معاصر جهان است. نمایشگاه پیش روی ما هم، درحقیقت پاسخی است به حس هنرمندانی که در آثارشان مقولاتی چون مسائل اجتماعی، هویت، تغییرات تکنولوژیك، ایده‌های جدید هنری و ... برجستگی دارد.
اواخر سال گذشته هم در جریان ششمین نمایشگاه سه سالانه (Triennial) این گالری،سه هنرمند ایرانی حضور ویژه‌ای در آن رویداد هنری داشتند و این گالری برای اولین بار در تاریخ خود آثار هنرمندانی از ایران، ترکیه، تبت، کامبوج، برمه و کره شمالی را درکنار آثار هنرمندان 19 کشور دیگر جهان به نمایش گذاشت.
فرهاد مشیری، منیرشاهرودی و شیرانا شهبازی سه ایرانی بودند که آثارشان آن زمان به نمایش درآمد. روت مک دوگال(مدیر گالری کوئینزلند) در یک ارتباط اینترنتی درباره نمایش آثار سه هنرمند ایرانی در این نمایشگاه به ایلنا، گفت:ما دست‌اندرکاران این نمایشگاه بسیار خوشوقت هستیم که سه تن از هنرمندان پیشکسوت ایرانی در نمایشگاه "هنر در دهه اول هزاره سوم"حضور دارند. درعین حال، هنرمندان ایرانی پیش از این‌هم حضور ویژه‌ای در سه سالانه‌ي ما داشته‌اند که بیش از هر چیز زبان بصری قوی را در آثار آنها شاهدیم.
گالری کوئینزلند در سال 1895 تاسیس شده و می‌توان آن را یکی از مهمترین مراکز هنری استرالیا به حساب آورد. کوئینزلند در اصل یکی از ایالت‌های شمال غربی استرالیا است و پایتخت آن بریزبان است. از شهرهای مهم دیگر این ایالت می‌توان به گلدکست، کنز، مکای و راکهمپتون اشاره کرد. شهر گلدکست همان شهر معروفی است که جشنواره سینمایی آسیا پاسیفیک هرسال در آن برپا می‌شود. سه سالانه‌ي آسیا پاسیفیک سال 1993 دایر شده و می‌توان گفت تنها رخداد هنری جهان است که منحصراً روی هنر معاصر آسیا، منطقه آسیا پاسیفیک و استرالیا تمرکز دارد. از سال 1993 که اولین دور این سه سالانه برپا شده یک ونیم میلیون نفر از نمایشگاه‌های این رخداد هنری بازدید کرده‌اند.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com