IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
آثار سه ایرانی به بخش نهایی مسابقه اسکای واردز رسید.
خبرگزاری مهر
شنبه / 17 مهر 89
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

آثار سه مجسمه‌ساز ایرانی که در مسابقه طراحی کارتهای شرکت هواپیمایی امارت با عنوان اسکای واردز حضور یافته بودند، از میان بیش از دو هزار شرکت کننده به بخش نهایی راه یافت.
کامبیز صبری، مجسمه‌ساز و یکی از سه ایرانی شرکت کننده در این رقابت به خبرنگار مهر گفت: فکر می‌کنم دومین باری است که شرکت هواپیمایی امارات برای طراحی تعدادی از کارتهای عضویت خود مسابقه‌ای را به رقابت گذاشته است.
وی در مورد جزئیات مسابقه گفت: این شرکت هواپیمایی با تبلیغاتی که انجام داده، به عنوان یکی از موسسات بزرگ و قدرتمند در زمینه هوایی معرفی شده است و قصد دارد برای کارتهای عضویت خود طرحهای جدیدی انتخاب کند. سال گذشته نیز اثری از دیمین هرتز را که اکنون جز ده هنرمند برتر دنیا است، روی کارتهای خود چاپ کرد.
صبری عنوان کرد: در این دوره مسابقه اسکای واردز 2500 نفر شرکت کردند که در مرحله اول شش داور 50 اثر را انتخاب کردند و در مرحله نهایی چهار کار برگزیده شد. قرار است در نهایت یک اثر به عنوان کار نهایی در 20 سپتامبر اعلام شود. اما با این تفاوت که در مرحله نهایی، چهار اثر راه یافته توسط 100 هزار نفر که کارتهای عضویت شرکت هواپیمایی قطر را دارند، قضاوت می‌شود.
این مجسمه‌ساز با بیان اینکه طرح وی به عنوان یکی از چهار اثر راه یافته در مرحله نهایی انتخاب شده است، گفت: من معروف‌ترین کارم را که در سومین دوسالانه مجسمه‌سازی نیز برنده جایژه ویژه هیئت داوران شده بود، به مسابقه فرستادم. در این اثر قطره‌های باران به صورت بزرگ و معلق در یک مکعب شفاف قرار دارند که نور آبی به آن تابانده شده است.
صبری در ادامه در مورد سفارش کارهای تبلیغاتی در داخل کشور گفت: در ایران چنین فعالیتهایی صورت می‌‌گیرد و حرکتهایی در سالهای اخیر انجام شده است. منتهی شدت و ضعف آن به وضعیت اقتصادی برمی‌گردد یعنی هر زمان که رونق اقتصادی شکل می‌گیرد سفارشهای تبلیغاتی هم افزایش پیدا می‌کند و بالعکس.
به گفته وی آثار سهند حسامیان و امیر وفایی به عنوان دو مجسمه‌ساز ایرانی هم در بخشهای دیگر این جشنواره توانسته است به مرحله نهایی راه یابد.
مسابقه اسکای واردز دارای جوایزی چون چاپ اثر روی کارتهای مسافرین در خطوط هواپیمایی امارات در سراسر دنیا، دعوت برای حضور و شرکت در آرت فیر دوبی با تقبل هزینه‌های مربوط و نمایش آثار هنری هنرمند و مبلغ 5000 دلار است.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com