IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
«منطقه معراج» يادمان ملی هشت سال دفاع مقدس اثر فرزين هدايت زاده

جمعه / 16 مهر 89
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

طراحی يادمان ملی دفاع مقدس که تابستان امسال با دعوت مديرعامل سازمان زيباسازی شهرداری اهواز به فرزين هدايت زاده سپرده شده بود، به پايان رسيد.اين بنای يادمانی به ارتفاع تقريبی چهل متر در ميدانی وسيع در ورودی شهر اهواز به عنوان بنای يادبود جنگ به اجرا در خواهد آمد.
فرزين هدايت زاده که سالهاست به کار مجسمه سازی و خصوصا طراحی مجسمه های شهری اشتغال دارد در اين خصوص به ايران مجسمه گفت: علی رغم ترديدهايی که در بدو امر در قبول اين سفارش به دليل ناکام ماندن مکرر سفارش های اين چنينی و عدم پيش بينی قوانين مرتبط با طراحی و اجرای پروژه های هنری در من وجود داشت، حسن نيت و حساسيت فراوانی که از سوی کارفرما در خصوص طراحی يادمان جنگ و اشتياق شخصی من به عنوان يک مجسمه ساز برای پاسخ گويی به يک نياز ملی و هم چنين توافق ضمنی که در مذاکرات اوليه با کارفرما خصوصا در حدود بلند پروازيهای طراح در ارتباط با قيمت پروژه صورت گرفت و هم چنين تاريخ غنی وموقعيت ويژه شهر اهواز در جنگ تحميلی، باعث شد با وجود مشکلات پيچيده ای که در ارتباط با پروژه های اين چنينی مکررا اتفاق می افتد،طراحی اين پروژه را با افتخار بپذيرم. حاصل کار، البته با توجه به نوع تعهدات طرفين طراحی فاز اول و در واقع پاسخی کلی به صورت مساله می باشد. توانايی های مالی و مديريتی کارفرما در پشتيبانی از پروژه، کيفيت فازهای بعدی را تضمين خواهد نمود.
فرزين هدايت زاده در خاتمه گفت: مسائل جدی تری که در اين سالها در خصوص طراحی بناهای يادمانی و ملی به وجود آمده، هنرمندان را به تلاش بيشتری واداشته است. تجربه شخصی من در اينگونه موارد اعتماد سازی از طريق رفتار حرفه ای توسط هنرمندان و در نظر داشتن موارد قانونی پيش بينی نشده در ارتباط با رعايت حقوق هنرمندان از سوی قانونگذار است که روند طراحی و اجرای آثار را بهبود می بخشد.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com