IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
اعضاي شوراي سياست‌گذاري ششمين دوسالانه مجسمه‌سازي تهران
خبرگزاري فارس
شنبه / 23 مرداد 89
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

خبرگزاري فارس: «نادر قشقايي» به عنوان دبير ششمين دوسالانه مجسمه‌سازي تهران انتخاب شد.
«غلامعلي طاهري» مشاور هنري مركزهنرهاي تجسمي و يكي از اعضاي شوراي سياست‌گذاري ششمين دوسالانه مجسمه‌سازي تهران در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس با اعلام اين خبر گفت: ليست نهايي اعضاي شوراي سياست‌گذاري ششمين دوسالانه مجسمه‌سازي تهران از سوي انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز معرفي شد كه حكم آن‌ها هم از سوي دبير كل شوراي سياست‌گذاري اين دوسالانه آقاي شالويي صادر شد. در اين تركيب «مرتضي نعمت‌اللهي،‌ ملك‌داديار گروسيان، نادر قشقايي، منصور آذري، كيوان پورنصري‌نژاد، قدرت‌الله عاقلي و غلامعلي طاهري» حضور دارند و «نادر قشقايي» نيز با نظر اعضاي شوراي سياست‌گذاري و تأييد دبير كل اين شورا به عنوان دبير اين دوسالانه انتخاب شد و از سوي دبير دوسالانه نيز «پريسا خضابي» به عنوان مدير اجرايي دوسالانه انتخاب شده است.
طاهري درباره انتشار فراخوان اين دوسالانه هم گفت: پيش نويس فراخوان اين دوسالانه را قرار است دبير دوسالانه آماده كند كه احتمالاً‌ ظرف يك هفته آينده اين فراخوان آماده خواهد شد.
اين عضو شوراي سياست‌گذاري ششمين دوسالانه مجسمه‌سازي تهران، درباره زمان و مكان برگزاري اين دوسالانه هم گفت:‌ زمان پيشنهادي برگزاري دوسالانه،‌دي‌ماه سال جاري است و مكان آن هم مورد بحث است كه بايد به صورت همزمان در تهران و يكي از استان‌هاي كشور كه آمادگي و ظرفيت لازم را دارد،‌برگزار شود.
وي افزود: با توجه به مشكل بودن حمل و نقل آثار حجمي و مجسمه، قرار شد مراسم افتتاحيه و مركز برگزاري اين دوسالانه در تهران باشد و منتخبي از آثار ششمين دوسالانه مجسمه‌سازي تهران،‌ در يكي از استان‌هاي كرمان، تبريز، كرمانشاه، كردستان يا اصفهان كه آمادگي و قابليت لازم براي برگزاري اين نمايشگاه را داشته باشند، به نمايش درآيد كه مكاتبات لازم در اين زمينه انجام خواهد شد.
اين هنرمند نقاش در بخش ديگري از سخنانش درباره دوسالانه‌هاي تجسمي و حمايت معاونت هنري از آن گفت: دوسالانه‌ها نياز به حمايت جدي معاونت هنري وزارت ارشاد و اداره كل هنرهاي تجسمي دارد كه البته معاونت هنري به جد حمايت خود را از برگزاري دوسالانه‌ مجسمه‌سازي تهران اعلام كرده و اين دوسالانه بايد با كيفيت مطلوب و هر چه حرفه‌اي‌تر برگزار شود كه در اين راستا بايد مشاركت آحاد هنرمندان مجسمه‌ساز را داشته باشيم. طاهري برگزاري دوسالانه‌ها را بر اساس آيين‌نامه مصوب معاونت هنري در برگزاري دوسالانه‌ها عنوان كرد وگفت: اين دوسالانه با مشاركت مؤسسه توسعه هنرهاي تجسمي و با نظارت و حمايت مركز هنرهاي تجسمي از سوي انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز برگزار مي‌شود.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com