IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
در پي اعلام نصب مجسمه هايي در منطقه 6
باشگاه خبرنگاران
چهارشنبه / 20 مرداد 89
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

هنرمندان مجسمه ساز:شهرداري منطقه 6 به تعهداتش عمل نكرده است/ رئيس سازمان زيباسازي منطقه 6: تمامي مبالغ و هزينه هاي ساخت مجسمه ها پرداخت شده است /به ‌تمامي تعهدات نسبت به هنرمندان مجسمه سازعمل كرديم.
درپي اعلام نصب مجسمه هايي در منطقه 6 ، تعدادي از هنرمندان نسبت به پرداخت نشدن مبالغ ساخت مجسمه ها معترض شدند كه در اينباره رئيس سازمان زيباسازي منطقه 6 از پرداخت تمام مبالغ و هزينه هاي ساخت مجسمه ها خبر داد.
عباس شيرازي خواه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:‌تمام تعهدات نسبت به هنرمندان كه ساخت مجسمه هاي سفارش داده شده را به انجام رسانده اند صورت گرفته است.
رئيس سازمان زيباسازي منطقه 6 افزود: هنرمنداني كه ساخت اثري به آنها پيشنهاد داده مي شود با شروع كار پيش پرداختي به آنها داده مي شود.
شيرازي خواه اظهارداشت:با اين پيش پرداخت هنرمند شروع به ساخت مجسمه مي كند و پس از پايان يافتن مرحله ساخت هنرمند اثر را در منطقه مربوطه نسب و با ارائه عكسي از مجسمه نصب شده باقي مبلغي كه در قرارداد ذكر شده را دريافت مي كند.
وي درباره اعتراض برخي هنرمندان نسبت به پرداخت نشدن هزينه ساخت اثر ادامه داد:تمامي آثار مجسمه اي مربوط به منطقه 6 نصب شده و هزينه باقي مانده به هنرمند پرداخت شده است.
*هيچ پولي از شهرداري منطقه 6 دريافت نشده است
جعفر نجيبي هنرمند برجسته مجسمه سازي كشورمان كه تاكنون مجسمه هاي فراواني از آثار وي درسطح شهر نصب شده است نيز گفت:يكسال پيش سفارش ساخت مجسمه براي منطقه 6 داده شده اما متاسفانه هيچ مبلغي براي صرف هزينه هاي ساخت پرداخت نشد.
وي اظهارداشت:قرار بر اين بود كه در سال گذشته هزينه ساخت مجسمه ها پرداخت شود كه محقق نشد.
نجيبي افزود:‌هم اكنون حدود 12 ميليون تومان براي ساخت مجسمه سفارش داده شده از سوي شهرداري منطقه صرف شده و مجسمه كامل است اما هنوز در كارگاه قرار دارد و تازماني كه پول پرداخت نشود مجسمه ها تحويل داده نخواهد شد.
همچنين،بهزاد کيکاووسي از ديگر هنرمندان مجسمه ساز کشورمان با بيان اينکه هم اکنون مجسمه هاي شهري جزوء نياز هنري در سطح شهر محسوب مي شوند،گفت:گسترش مجسمه هاي شهري مي تواند در کنار زيبايي بخشيدن به شهر، باعث گستردگي ديد و نگاه هنري علاقمندان به هنر نيز شود.
وي اظهارداشت:افزايش مجمسه هاي شهري در ميادين نيز تاثير فراواني در آشنايي مردم با اين هنر معاصر دارد. اين هنرمند مجسمه ساز خاطرنشان کرد:مخاطبان هنر بايد با تحولات مجسمه سازي يعني ورود اشکال مدرن و به کارگيري شيوه هاي مدرن آشنا شوند و اين امر تنها به همت سازمان زيباسازي شهرداري امکان پذير است.
*نصب مجسمه کودکان در پارک سميه
نگار نادري پور، از هنرمندان مجسمه ساز کشورمان هم به نصب مجسمه اي از آثار وي در سطح شهر اشاره کرد و گفت:اثر مجسمه اي با عنوان "کودکان در پارک" براي نصب در پارک منطقه 14 را آماده کرده ام.
وي افزود:پلاک اين اثر نيز تا پايان هفته آماده و در نهايت اين مجسمه بيست و هفتم مرداد در پارک سميه منطقه 14 نصب مي شود.
اين هنرمند مجسمه ساز اظهارداشت: متريال مجسمه کودکان در پارک برنز است چرا که غير از اين متريال در قالب هر متريال ديگري نمي توانستيم مجسمه را ارائه کنيم.
وي ادامه داد: تاکنون مجسمه هايي را در باغ فردوس، هشتگرد و تعدادي سرديس در سطح شهر که جزء کارنامه هنري ام است، نصب شده است.
*تبرزين در تهران
هاشم جاويد اسدزاده، هنرمند ديگر مجسمه ساز کشورمان، گفت: مجسمه اي با عنوان تبرزين را به سفارش سازمان زيباسازي شهرداري ساخته ام که هم اکنون آماده نصب است.
وي اظهارداشت: متريال اين مجسمه آهن و طول آن بيش از چهار متر است.
وي ادامه داد: متريال آهن ماندگاري بيشتري براي اثر مجسمه دارد و اثر در معرض حوادث مختلف و مرور زمان، از بين نخواهد رفت.
اسدزاده خاطرنشان کرد: مجسمه تبرزين بيست و هفتم مرداد در سطح شهر نصب مي شود.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com