IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
ساخت مجسمه سيدجمال‌الدين اسدآبادي
خبرگزاري فارس
شنبه / 16 مرداد 89
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

خبرگزاري فارس: رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در جريان سومين سفر هيئت دولت به استان همدان در شهرستان اسدآباد حضور يافت و از ساخت مجسمه و يادماني از سيدجمال‌الدين اسدآبادي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از همدان به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي همدان، منطقه نمونه گردشگري اسدآباد در اواسط گردنه اسدآباد قرار دارد كه از لحاظ ظرفيت‌هاي غني براي ايجاد زيرساخت‌هاي مناسب و احداث تأسيسات گردشگري مورد توجه سرمايه‌گذاران قرار دارد.
حميد بقايي پس از حضور در مكان اظهار داشت: در صورت سرمايه‌گذاري، سرمايه‌گذاران مستعد، سازمان ميراث فرهنگي با همياري شهرداري منطقه، تسهيلات و پشتيباني خود را در اختيار آنها قرار مي‌دهد.
وي در ادامه سفر در مكان موزه شهرستان اسدآباد و در ميان خبرنگاران حاضر شد و به سؤالات آن‌ها پاسخ گفت. رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: در آينده نزديك مجسمه‌اي به عنوان يادمان از سيدجمال‌الدين اسدآبادي اين مرد بزرگ تاريخ ساخته مي‌شود و در ابتداي ورودي شهرستان اسدآباد استقرار پيدا خواهد كرد.
وي با اشاره به جايگاه ويژه سيدجمال‌الدين‌ اسدآبادي در تاريخ ايران عنوان داشت: اين شهر بايد براي معرفي سيدجمال‌الدين اسدآبادي به گونه‌اي عمل كند كه هر گردشگر با ورود به اين شهرستان به ارتباط اين شخصيت و اين مكان پي ببرد كه اين موضوع مي‌تواند با قرار گرفتن اين يادمان تحقق پيدا كند.
بقايي همچنين در جمع خبرنگاران به احداث سرويس‌هاي بهداشتي در مسير گردشگري شهرستان اشاره كرد و گفت:‌ با توجه به اينكه هر 25 كيلومتر نياز به يك سرويس بهداشتي دارد با همكاري شهرداري اين مجموعه‌ها بايد ايجاد شود.
وي بار ديگر به تلاش‌هاي سازمان براي ثبت آثار در يونسكو در فواصل زماني سال 1384 تا 1389 اشاره كرد و آمار مرتبط به اين تاريخ را نقطه عطفي در فعاليت‌هاي سازمان دانست و خاطرنشان كرد: پنج اثر ثبت شده طي اين پنج سال را اگر با هفت اثر ثبت شده در طول 40 سال گذشته مورد مقايسه قرار دهيم به چگونگي عملكرد سازمان مي‌توان به سادگي پي‌برد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در حالي شهرستان اسدآباد را ترك كرد كه همه دوستداران تاريخ و فرهنگ آن سرزمين را براي تحولي ملموس اميدوار كرد.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com