IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
معرفی آثار بهمن محصص در کاخ نیاوران
نمادینه
سه شنبه / 12 مرداد 89
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

به بهانه درگذشت بهمن محصص، نقاش و مجسمه ساز برجسته ایران و جهان، مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران اقدام به معرفی آثار این هنرمند در کاخ نیاوران نموده است.
به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی- تاریخی نیاوران تعداد 6 اثر حجمی و 5 تابلو از آثاری که این هنرمند خلق کرده است در این مجموعه موجود است.
مجسمه ای با سر گاو و بدن انسان در کتابخانه اختصاصی، مجسمه ای به شکل پرنده و از جنس برنز در موزه جهان نما و مجسمه ای حاوی دست انسان و پرنده ای مرده بر روی آن در کاخ صاحبقرانیه، بخشی از آثار حجمی این هنرمند در مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران را تشکیل می دهد.
همچنین تعدادی تابلو حاوی نقاشی ماهی و تابلویی شامل پرنده از جمله آثار نقاشی این هنرمند در این مجموعه است.
بهمن محصص متولد 9 اسفند 1310 در شهر رشت است. در 14 سالگی در کارگاه و نمایشگاه محمد حبیب محمدی که هنر را در آکادمی هنر مسکو فراگرفته بود شروع به کار کرد. وی در سال 1333 به اروپا سفر کرده و در ایتالیا ساکن شد و در آکادمی هنر”رم مدتی نزد ” فروچیو فراتزی ” به آموختن هنر مشغول شد که حاصل آن چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی در داخل و خارج بود.
به ایران بازگشت و در نمایشگاه ها، کنفرانس ها و برنامه های متعددی شرکت کرد. او برای مردم ایران آثاری از ” پیراندلو ”، ”مالاپارت ”، ” کالوین ” و “پاوسه ” را از ایتالیایی و آثاری از “اژن یونسکو ” و ” ژان ژنه ” را از فرانسه ترجمه کرد و نمایش ”صندلی ها ” اثر “یونسکو” را به روی صحنه برد. دوباره به رم بازگشت و در همانجا به ادامه زندگی و کار پرداخت. آثار پر ارزش او بیش از همه در ایتالیا، ایالات متحده و ایران نگداری می شوند.
مجموعه فرهنگی- تاریخی نیاوران یکی از کاخ موزه های شمال شهر تهران است و اکنون محوطه کاخ شامل کاخ صاحبقرانیه، کاخ اختصاصی نیاوران، کوشک احمدشاهی، کتابخانه اختصاصی، باغ کتیبه ها، موزه و نگارخانه جهان نما است.
منتشر شده توسط نـمادینه در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۹ مرداد.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com