IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
جشنواره مجسمه‌هاي شني در مازندران افتتاح مي‌شود.
خبرگزاري فارس
سه شنبه / 12 مرداد 89
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

خبرگزاري فارس: جشنواره مجسمه‌هاي شني در مازندران فردا در مجتمع فرهنگي هنري ارشاد ساري افتتاح مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان ساري، وجود 330 كيلومتر نوار ساحلي در مازندران بهانه‌اي است كه در چند سال اخير با چند بار برگزار شدن اين جشنواره به صورت ملي امسال اين جشنواره شكل بين‌المللي به خود گرفته است.
فردا قرار است مراسم افتتاح اين جشنواره در مجتمع فرهنگي هنري ارشاد مازندران در شهرستان ساري برگزار شود و پس از آن هنرمندان در سواحل بابلسر هنرهايشان را به نمايش مي‌گذارند.
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران در اين باره گفته بود؛ بايد زمينه ساخت آثار برتر جشنواره شني در فضاهاي شهري فراهم شود.
هادي ابراهيمي اظهار داشت: جشنواره مجسمه‌هاي شني از جذابيت‌هاي فراواني براي عموم خانواده‌ها به ويژه كودكان و نوجوانان برخوردار است و پيوند هنر و طبيعت محسوب مي‌شود.
وي تصريح كرد: هنرمندان هنرهاي تجسمي با خلق آثار مفهومي، فانتزي، خلاقانه و داراي پيام بهترين اوقات سالم را براي مخاطبان در ساحل رقم مي‌زنند.
ابراهيمي افزود: بايد از فرصت علاقمندي مردم به شنا در دريا براي برگزاري رويدادي فرهنگي و هنري در سواحل بهره برد تا تفريح خانواده با نشاط فرهنگي نيز توأم باشد.
وي از وجود 330 كيلومتر نوار ساحلي در مازندران به عنوان يك فرصت كم نظير و طلايي ياد و خاطرنشان كرد: اگر طرح‌هاي سالم‌سازي دريا از فضاي مطلوب و امكانات و تجهيزات لازم برخوردار باشند، شاهد درآمدزايي و اشتغالزايي قابل توجهي خواهيم بود.
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران با بيان اينكه سواحل مازندران متعلق به همه ايرانيان است، بيان داشت: اگر به كمبودها و چالش‌هاي سواحل استان نگاه كلان و ملي نداشته باشيم، تبعات آن متوجه همه مردمي خواهد شد كه از جاي جاي كشور به اين استان سفر مي‌كنند.
وي با اشاره به ورود استانداري مازندران براي ساماندهي سواحل بيان داشت: پايان بخشيدن به وضعيت ناخوشايند طرح‌هاي عمومي دريا عزمي جدي را مي‌طلبد و استانداري با جديت به اين عرصه ورود پيدا كرده و هيچ كوتاهي براي رفع نواقص و كمبودها در سواحل پذيرفتني نيست.
ابراهيمي گفت: همه دستگاه‌هاي مرتبط و عضو كميته فرهنگي ستاد دائمي تسهيلات سفر موظف هستند از اين رويداد فراملي حمايت كنند تا به شايستگي‌هاي مازندران در ميزباني خللي وارد نشود.
وي در پايان خواستار حضور شهرداران در سايت برگزاري جشنواره شني شد و افزود: زمينه ساخت آثار برتر جشنواره در فضاهاي شهري فراهم شود.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com