IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
مجسمه برنزي «اميركبير» احتمالاً در پارك ملت نصب مي‌شود.
خبرگزاري فارس
سه شنبه / 12 مرداد 89
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

سيدمجتبي موسوي در گفت و گو با فارس خبر داد:
مجسمه برنزي «اميركبير» احتمالاً در پارك ملت نصب مي‌شود.
خبرگزاري فارس: رئيس اداره حجم سازمان زيباسازي شهرداري تهران گفت: پارك ملت يكي از محل‌هاي احتمالي نصب مجسمه برنزي اميركبير ساخته ابوالحسن صديقي است.
«سيدمجتبي موسوي» رئيس اداره حجم سازمان زيباسازي شهرداري تهران در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس با اعلام اين خبر گفت: مجسمه برنزي «اميركبير» ساخته ابوالحسن صديقي، چندي پيش از ايتاليا وارد ايران شد و در مراسم گشايش نمايشگاه خدمات شهري به دست آقاي قاليباف شهردار تهران به صورت نمادين در پارك گفت وگو رونمايي شد كه در اين مراسم فريدون صديقي هنرمند مجسمه‌ساز و فرزند ابوالحسن صديقي نيز حضور داشتند اما با اين وجود پارك ملت به گفته آقاي قاليباف يكي از گزينه‌هاي احتمالي نصب اين مجسمه خواهد بود و براي مكان‌يابي نصب اين مجسمه بايد كارشناسي بيشتري صورت بگيرد.
موسوي افزود: بدل اين مجسمه نيز بايد ساخته شود و در فضاي شهري نصب شود تا اثر اصلي در فضاي مناسب‌تري نگهداري شود.
فريدون صديقي فرزند ابوالحسن صديقي پيش از اين در گفت وگو با فارس، خواستار نصب مجسمه برنزي اميركبير در كاخ موزه گلستان شده بود و اعلام كرده بود كه محل مناسب نصب مجسمه اميركبير در كاخ موزه گلستان است كه محل زندگي و كار اميركبير بوده است اما با اين وجود مسئولان شهرداري تهران معتقدند اين مجسمه بايد در محل عبور و مرور و در معرض ديد مردم قرار بگيرد كه پارك ملت و باغ هنر خانه هنرمندان از جمله گزينه‌هاي احتمالي نصب اين مجسمه عنوان شده است.
مجسمه سه متري اميركبير ساخته ابوالحسن صديقي چندي پيش پس از 32 سال از ايتاليا به ايران بازگردانده شد. مجسمه اميركبير به صورت ايستاده است و بيش از سه متر ارتفاع دارد كه دست چپ آن روي سينه قرار دارد و حكم صدارتي در دستش است، اين مجسمه از جنس برنز است.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com