IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
دومين دوسالانه مجسمه‌هاي شهري آبان ماه برگزار مي‌شود.
دوهفته نامه تندیس، شماره 179
شنبه / 9 مرداد 89
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

دومين دوسالانه مجسمه‌هاي شهري در 2 بخش ويژه و آزاد از تاريخ 15 آبان‌ماه تا پايان آذر ماه در نگار خانه برگ سازمان زيباسازي شهر تهران برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرنگار زيباسازي، دومين دوسالانه مجسمه‌هاي شهري با هدف ارتقا هنر مجسمه‌سازي و تشويق هنرمندان مجسمه‌ساز به طراحي مجسمه‌هاي شهري و با همكاري فرهنگستان هنر جمهوري اسلامي ايران و خانه هنرمندان مجسمه‌ساز ايران برگزار خواهد شد.
دومين دوسالانه مجسمه‌هاي شهري در 2 بخش آزاد و ويژه برگزار مي‌شود كه در بخش ويژه اين دوسالانه از هنرمندان دعوت شده تا به طراحي آثاري با موضوع انقلاب سلامي براي نصب در حدفاصل ميدان آزادي تا ميدان امام حسين (ع) بپردازند.
هنرمندان مجسمه‌ساز براي شركت در اين فراخوان مي‌توانند تا 30 شهريور ماه آثار خود را به دبيرخانه دومين دوسالانه مجسمه‌هاي شهري واقع در پاسدان، ميدان هروي، خيابان شهيد وفامنش، خيابان شهيد جمالي، پلاك 12 نگارخانه برگ ارائه دهند. همچنين براي كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند با شماره تلفن 22969742 تماس حاصل كنند.
نمايشگاه آثار دومين دوسالانه مجسمه‌هاي شهري از 15 آبان تا پايان آذر ماه سال جاري در نگارخانه برگ برگزار مي‌شود.
گفتني است نخستين دوسالانه مجسمه‌هاي شهري در پاييز سال 87 برگزار شد و در آن 254 هنرمند 830 اثر به دبيرخانه دوسالانه ارسال كردند كه پس از بررسي آثار توسط شوراي انتخاب آثار 111 اثر از 87 هنرمند به بخش نمايشگاه دوسالانه راه پيدا كرد. از بين آثار به نمايش درآمده به 5 اثر در بخش آزاد، 3 اثر در بخش ويژه (با موضوع حماسه و انقلاب اسلامي) و 1 اثر با انتخاب مخاطبان جوايز نفيسي اهدا ‌شد.
تا كنون نزديك به 40 اثر از آثار راه يافته به نخستين دوسالانه مجسمه‌سازي شهري با انتخاب شوراي هنري سازمان زيباسازي، در مقياس شهري اجرا و در فضاي شهر نصب شده‌اند.
نحوه و ضوابط شركت در اين دوسالانه در فراخوان‌هاي بعدي دبيرخانه دومين دوسالانه مجسمه‌هاي شهري به اطلاع علاقمندان خواهد رسيد.
روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری تهران



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com