IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
آغداشلو: نشریات تخصصی هنرهای تجسمی در خدمت فرهنگ کشورند.
www.artandculture.ir
22 تیرماه 1389
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

آیدین آغداشلو در مراسم رونمایی از نشریه تخصصی «هنر فردا» گفت: نشریات تخصصی هنرهای تجسمی همچون «هنر فردا» همگی در خدمت فرهنگ کشور هستند که از این بابت جای تقدیر و ستایش دارند.
به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، آیدین آغداشلو هنرمند نقاش و کارشناس آثار هنری در مراسم رونمایی از نشریه تخصصی «هنر فردا» با سپاسگزاری از خداوند به خاطر بیشتر شدن هر روزه رویدادهای هنری در کشور، نشریه تخصصی «هنر فردا» را نشریه ای مفید و با سلیقه عنوان کرد و گفت: اگر چه نشریات تخصصی دیگری هم در زمینه هنرهای تجسمی داریم مثل «هنرمند»، «تندیس» و «گلستانه» که هر کدام به شیوه خود کار می کنند اما به هر حال همه این نشریات در خدمت فرهنگ کشور هستند و این جای تقدیر و ستایش دارد.
وی تأکید کرد: کار فرهنگی پاسخ بلافاصله و مزایای مادی ندارد اما به هر حال کسانی باید در این عرصه وارد شوند و کار کنند و می کنند بی هیچ چشمداشتی برای شهرت افزون تر.
آغداشلو با بیان این که از این مجله بسیار آموخته ام، گفت: مجله هنر فردا قصدش را بر تألیفی بودن تمامی مطالب گذاشته است که اگر چه ما به مطالب ترجمه ای هم نیازمندیم اما به تألیف بیشتر از آن نیاز داریم و از این منظر نشریه هنر فردا به درستی متولد شده است و باید از تمامی کسانی که دست اندرکار آن بوده اند تشکر کرد.
این هنرمند نقاش پیشکسوت و کارشناس آثار هنری در ادامه از حامیان این مجله تخصصی سپاسگزاری کرد و گفت: سرمایه کسانی که روی کار فرهنگی سرمایه گذاری می کنند، به این زودی ها بازگردانده نمی شود و از این بابت باید از این حامیان مالی و همه کسانی که در انتشار آن سهم داشته اند تشکر کرد.
وی با اشاره به دو زبانه بودن این نشریه افزود: شاید بعدها این نشریه در دو ادیشن کاملا فارسی و کاملا انگلیسی برای مخاطبان داخلی و خارجی منتشر شود.
آغداشلو در بخش دیگری از سخنانش به مدیران فرهنگی 30 سال اخیر ایران اشاره کرد و گفت: در میان مدیران فرهنگی سی سال پس از انقلاب اسلامی، چند مدیر بسیار مؤثر حضور داشتند که یکی از آن ها سیدمحمد بهشتی است و دیگری علیرضا سمیع آذر که تأثیر و جایگاه این دو مدیر موفق هم در زمان خودش مشخص بود و هم بعدها مشخص تر خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت های سمیع آذر افزود: سمیع آذر با آغاز کارش در موزه هنرهای معاصر تهران، موزه را به مفهوم واقعی آن بازگرداند و آن را فعال کرد که فتح بابی برای گفت وگو با همه اقشار مختلف هنرمندان هم بود که این اتفاق بسیار مهمی بود چرا که بسیاری از هنرمندان جایگاه قبلی خود را باز یافتند، برخی دیگر از هنرمندان در جایگاه خودشان تثبیت شدند و برخی از هنرمندان جوان نیز امید به یافتن جایگاهی در عرصه هنرهای تجسمی ایران را پیدا کردند.
آغداشلو همچنین، معرفی هنر و هنرمندان ایرانی را در عرصه بین المللی یکی دیگر از اقدامات مؤثر سمیع آذر عنوان کرد وگفت: مطرح شدن هنر ایران در خارج از کشور در زمان مدیریت سمیع آذر اتفاق افتاد و او در بخش دیگری از فعالیت هایش از هنرمندان جوان و هنرجدید حمایت کرد و باعث شد کسانی که آرزوی همگامی با هنر جهان را در سر داشتند به آرزوی خود جامه عمل بپوشند و به این ترتیب هنر جوان جدید ایران مرهون تلاش بی وقفه سمیع آذر است.
آغداشلو در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های سمیع آذر پس از دوران مدیریتش اشاره کرد و گفت: فعالیت های سمیع آذر با پایان دوران مدیریتش تمام نشد، همان زمان من به او گفتم از جایی که رفتی دیگر به آن جا بازنگرد و او هم بازنگشت که کار بسیار درستی بود چرا که متصل بودن به یک مکان بند و مانع است، بنابراین سمیع آذر همچنان بعد از مدیریتش فعالیت های هنری اش را ادامه داد و باعث شد تا نقاشی معاصر ایران در بازارهای جهانی بازشناسانده شود و هنر ایران در بازارهای جهانی به خوبی معرفی شود که از این بابت باید قدردان او باشیم.
آیدین آغداشلو در پایان سخنانش تأکید کرد: تاریخ هنر معاصر ایران در دوران بعد از انقلاب اسلامی، بدون نام علیرضا سمیع آذر متن ناقصی خواهد بود.
در مراسم رونمایی از فصلنامه تخصصی «هنر فردا» عباس کیارستمی، سیدمحمد بهشتی، علیرضا سمیع آذر، آیدین آغداشلو، قباد شیوا، جلال شباهنگی، ایرج اسکندری،کوروش شیشه گران، حمید سوری و جمع کثیری از دیگر هنرمندان مطرح عرصه هنرهای تجسمی کشور حضور داشتند.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com