IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
آثار استاد تناولي و سزار بالداچيني زينت بخش موزه هنر ملل سعدآباد شد.
خبرگزاري آريا
دوشنبه / 18 بهمن 89
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

خبرگزاري آريا- در ايام دهه فجر ، موزه هنر ملل سعدآباد نمايشگاهي از آثار استاد پرويز تناولي و سزار بالداچينـي مجسـمه ساز فرانسـوي را برگزار مي کند .
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي مجموعه سعدآباد ، 10 قطعه از آثار هنرمندان هنرهاي تجسمي، استاد پرويز تناولي و سزار بالداچيني از هفدهم بهمن بمدت يک هفته در موزه هنرملل واقع در زيرزمين کاخ موزه ملت به نمايش گذاشته مي شود .
پرويز تناولي متولد 1316 تهران ، از هنرمندان بزرگ معاصر مي باشد. او که از بنيانگذاران مکتب سقاخانه است و در اين زمينه آثار زيادي از خود به جا گذاشته است .مجموعه آثار تناولي با عنوان فرهاد، هيچ، قفلها وديوارهاي ايراني، در معتبرترين موزه ها و نگارخانه هاي جهان به نمايش در آمده است .
سزار بالداچيني هنرمند مجسمه ساز فرانسوي نيز که در سالهاي 1921 تا 1998 مي زيسته ، به سبک و سياق مدرن و با مواد مختلف کارهاي هنري خلق مي کرده است . مجسمه هاي کريستالي متمايز ،نقش برجسته ها و اجسامي که بوسيله پلاستيک يا فلز احاطه شده اند و...خلاقيت و استعداد اين هنرمند را اثبات ميکند .
گفتني است مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه از ساعت 14 روز هفدهم بهمن در سالن اجتماعات ملت برگزار مي گردد. علاقمندان به هنرهاي تجسمي مي توانند جهت حضور در مراسم مذکور و بازديد از اين نمايشگاه به نشاني خيابان وليعصر، خيابان شهيد فلاحي (زعفرانيه سابق)، انتهاي خيابان شهيد طاهري، مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد موزه هنرملل مراجعه نمايند .



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com