IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
ايجاد کارگاه هاي مجسمه سازي ؛ ايده اي براي پاسخ به دغدغه هنرمندان
خبرگزاري آريا
جمعه 1 بهمن 89
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

شهرداري تهران به تازگي طرحي را در دستور کار قرار داده تا بر اساس آن نسبت به ساخت کارگاه هاي مجسمه سازي در سطح شهر تهران اقدام کند..
به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران،برگزاري سمپوزيوم ها، بينال ها و گفت و شنود با هنرمندان، مسوولان شهري را به اين نتيجه رسانده که يکي از دغدغه هاي مجسمه سازان نبود امکان ساخت مجسمه و هزينه هاي بالاي اجاره آتليه است.
به همين خاطر شهرداري تهران در نظر دارد تا فضاهايي را در قالب کارگاه در نقاط مختلف شهر تهران تعبيه کرده و در سال هاي آينده امکانات ويژه اي در اختيار نسل جوان مجسمه ساز قرار دهد.
نگارخانه برگ در سال جاري چند روزي کارگاه موقت ساخت سرديس شهدا توسط هنرمندان مجسمه ساز بود. در هر سوي نگارخانه کارگاه کوچکي برپا شده بود و در هر سوي آن هنرمندي به ساخت سرديس مشغول شده بود. شهرداري تهران اين روزها در نظر دارد تا کارگاه هاي دايمي مجسمه سازي را در بخش هاي مختلف شهر تهران داير کند.
به گزارش شهرنوشت، محمد جواد شوشتري، مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري تهران در همين زمينه مي گويد: سازمان زيباسازي در نظر دارد تا نسبت به احداث کارگاه مجسمه سازي در تهران اقدام کند. برگزاري بينال ها و سمپوزيوم هاي مجسمه سازي موجب شد تا مسوولان فرهنگي حوزه شهرداري بيشتر با هنرمندان در ارتباط قرار گرفته و از مشکلات و مسايل آنها آگاه شوند به همين خاطر در نظر داريم تا با ايجاد اين کارگاه ها بخشي از نياز هنرمندان جوان به آتليه تامين شود.
سازمان زيباسازي شهر تهران در سال جاري رخدادهاي هنري متعددي را در حوزه مجمسه سازي مديريت کرده است. از سمپوزيوم ساخت سرديس شهدا توسط نه تن از هنرمندان مجسمه ساز گرفته تا برگزاري دومين دوسالانه مجسمه هاي شهري. اين سازمان همچنين در نظر دارد تا در سال آينده سمپوزيوم بين المللي مجسمه سازي را در تهران برگزار کند.
شوشتري، همچنين مي افزايد: در تهران کارگاه مناسبي در بحث مجسمه سازي وجود ندارد و سازمان زيباسازي به همين دليل در تلاش است تا کارگاهي به اين منظور را در اختيار هنرمندان عرصه آثار حجمي قرار دهد. احداث و تجهيز کارگاه در حال بررسي است و اداره آثار حجمي سازمان زيباسازي با توجه به امکانات و شرايط مورد نياز براي راه اندازي اين کارگاه، نيازها را اعلام کرده و بعد از بررسي آن ها و با توجه به توانمندي هاي شهرداري، کارگاه احداث خواهد شد.
احمد نادعليان، استاد دانشگاه و از هنرمندان مجسمه سازي که اغلب او را با حضور در جشنواره هاي محيطي مي شناسند، در ارتباط با لزوم حمايت نهادها از هنرمندان جوان مجسمه ساز مي گويد: نسل کنوني مجسمه سازي ايران بسيار نسل جواني است که اين موضوع هم مزايا و هم معايبي در بر دارد.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com