IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
چرخه حيات در گالري «فروهر» به تصوير درمي‌آيد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
چهارشنبه / 8 دی ماه 89
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

ياسمين سينايي، بهنام كامراني و محمدرضا شريف‌زاده در يك نمايشگاه مشترك ،چرخه‌ي حيات را با رسانه‌هاي متفاوت خود در گالري «فروهر» به تصوير مي‌كشند.
محمدرضا شريف‌زاده ـ هنرمند نقاش و عكاس ـ كه ايده‌ي اصلي اين نمايشگاه را طراحي كرده به خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: برپايي يك نمايشگاه گروهي با موضوع مشتركي كه تمام هنرمندان از قبل در جريان آن باشند و بر آن اساس كارهاي خود را ارائه دهند،در كشور ما كار نسبتا جديدي است و برپايي نمايشگاهي بر اساس آن چندان جا نيفتاده است.
او اضافه كرد: موضوع اصلي نمايشگاه چرخه حيات و تبديل انسان به حيوان براي رسيدن به نوعي تكامل است. اين موضوع در متون قديمي و كتاب‌هايي‌ هم‌چون «اخوان‌الصفاء»، «عجايب‌المخلوقات» و هم‌چنين در فرهنگ شرق دور آمده است و در عين حال پيشينه‌ي ايراني هم دارد.
شريف زاده در ادامه به آثار اين نمايشگاه اشاره كرد و افزود: خودم به صورت تركيبي و با استفاده از چند رسانه‌ي عكاسي، نقاشي و ... كار مي‌كردم و به اين فكر افتادم كه براي تكميل‌كردن نمايشگاه ماحصل كار را با چند هنر ديگر تركيب كنم، لذا با ياسمين سينايي و بهنام كامراني نيز صحبت كردم.
او درباره‌ي آثار اين دو هنرمند توضيح داد: ياسمين سينايي قرار است در قالب مجسمه كارهاي دوبعدي من را به آثاري سه بعدي تبديل كند و بهنام كامراني نيز با همين موضوع يك ويدئو آرت ارائه خواهد كرد و به اين ترتيب نمايشگاه چند رسانه‌اي را به تصوير مي‌كشيم تا كار همديگر را با موضوعي مشترك تكميل كنيم.
اين نمايشگاه از هشتم بهمن‌ماه در گالري «فروهر» برپا مي‌شود، اما هنوز عنوان آن مشخص نيست.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com