IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
مشارکت باربد گلشیری در پروژه بین‌المللی هنر مفهومی بیرمنگام
ایلنا
شنبه / 20 اذر 89
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

نمایشگاه هنر جدید بیرمنگام انگلستان درحالی ازسوی مرکز هنری vivid گشایش یافت که باربد گلشیری از ایران به همراه هنرمندانی چون جان آدامز، گری هیل، آئورا ساتس، گای شروین، مارگارت تت و اولیور زابات در پروژه زبان(language) آثار مفهومی خود را ارائه کردند.
این نمایشگاه بخشی از یک برنامه گسترده هنری است که مرکز هنری vivid آن را تدارک دیده و طی آن آثاری در رشته‌های چیدمان، هنر دیجیتال و ویدئو و ... تا 18 دسامبر (27 آذرماه) درمعرض دید قرار می‌گیرد. عنوان نمایشگاه تلاشی است جهت بازنمودن زبان در فضای هنری معاصر که درکنار آن اشاراتی تاریخی به پس زمینه‌های سیاسی، اجتماعی طی دهه‌های اخیر صورت گرفته است.
این نمایشگاه معنايي مفهومی و فلسفی در خود دارد و این پرسش را مطرح می‌کند که زبان چگونه می‌تواند به‌عنوان یک سوژه فرهنگی و اجتماعی به کار گرفته شود.
آثار به نمایش گذاشته در این نمایشگاه گزینشی از آثاری هستند که طی 4 دهه اخیر جمع‌آوری شده‌اند. در میان آنها هم فیلم‌هایی راجع به تئوری‌های پساساختارگرایی دهه 70 و آثاری که در طی چند سال اخیر تهیه شده، به چشم می‌خورد.
برای نمونه آئورا ساتس در این نمایشگاه پرفورمنسی(هنر اجرایی) را عرضه کرده که با تاثیر از یکی از نمایشنامه‌های ساموئل بکت ارائه شده است. همچنین هنرمند ایرانی باربد گلشیری چالش‌های اجتماعی، سیاسی معاصر را با به‌کارگیری زبان بصری خاص خود به تصویر کشیده است.
Vivid، برپاکننده این نمایشگاه، یک مرکز هنری غیرانتفاعی است که در بیرمنگام واقع است و از آوریل 1992 فعالیت خود را آغاز کرده است. این مرکز عمدتا روی پروژه‌های هنر مفهومی و هنر جدید (new art) تمرکز دارد.
باربد گلشیری هنرمند ایرانی شرکت‌کننده در این نمایشگاه از هنرمندان فعال در عرصه هنر مفهومی به شمار می‌آید. او درکنار فعالیت در عرصه تجسمی کتاب‌هایی را ترجمه کرده که ازجمله آنها می‌توان به کتاب "نانوشتن" (11نمایشنامه از ساموئل بکت) اشاره کرد.
او اخیرا در تهران در گالری طراحان آزاد در نمایشگاه گروهی "بیمزار" شرکت کرد. همچنین چندی پیش نمایشگاهی از ویدئوآرت‌های او به صورت انفرادی در برلین برپا شد



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com