IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
«موزه شهر»، «كارگاه مجسمه‌سازي» و «شهرك مجسمه‌سازي» راه‌اندازي مي‌شود.
خبرگزاري فارس
شنبه / 20 آذر 89
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

موسوي از برنامه‌هاي آتي سازمان زيباسازي شهرداري تهران در زمينه اختصاص فضايي به «موزه شهر»، «كارگاه مجسمه‌سازي شهرداري تهران» و «شهرك مجسمه‌سازي» خبر داد.
به گزارش خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس، «سيدمجتبي موسوي» دبير دومين دوسالانه مجسمه‌هاي فضاي شهري در مراسم اهداي جوايز برگزيدگان اين دوسالانه گفت: بسياري از مديران و هنرمندان تصور مي‌كردند كه اين دوسالانه به همان دوره اول اكتفا خواهد كرد و به دومين دوره نخواهد رسيد و همين موضوع دغدغه‌اي براي ما ايجاد كرد تا دوسالانه را ادامه دهيم و اما امروز كه در مراسم اهداي جوايز دومين دوره هستيم، به دغدغه بسياري از دوستان و هنرمندان پاسخ داده شد
وي افزود:‌ اگر چه برپايي دومين دوره اين دوسالانه اين فكر را تقويت كرده است كه اين دوسالانه اكنون به يك جريان فرهنگي اثرگذار تبديل شده است و مديران شهري بر اين باورند كه اين دوسالانه تنها يك حركت فرهنگي در اختيار شهرداري نيست بلكه اكنون به مطالبه‌اي از سوي جامعه هنري تبديل شده است و مردم و هنرمندان برگزاري آن را از مسئولان مطالبه مي‌كنند.
موسوي با اشاره به نظم و استمرار در برگزاري هر دوسالانه هنري گفت:‌ از اين پس وظيفه سنگيني بر دوش شهرداري و مسئولان است كه با نظم و استمرار و همچنين برنامه‌ريزي بهتر و دقيق‌تر در برگزاري اين دوسالانه به مطالبه جامعه هنري و مردم پاسخ دهند و در نهايت به بين‌المللي شدن آن هم فكر كنند.
دبير دومين دوسالانه مجسمه‌هاي شهري در ادامه به ارائه گزارشي از چگونگي برگزاري اين دوسالانه پرداخت و گفت: بعد از اعلام فراخوان در تيرماه، در مرحله اول 300 نفر با 900 طرح شركت كردند كه از اين ميان 175 اثر از 150 هنرمند به نمايشگاه راه يافت.
موسوي از اجرا و نصب 40 اثر حجمي در فاصله نخستين دوسالانه مجسمه‌هاي فضاي شهري تا دومين دوره آن در شهر تهران خبر داد وگفت: برخي از اين‌ آثار نصب شده و برخي ديگر نيز در مراحل پاياني نصب قرار دارند و اميدوارم از اين دوسالانه نيز آثاري انتخاب شود كه تا زمان برگزاري دوسالانه بعدي در سطح شهر نصب شود. وي با اشاره به استقبال شهرداران از آثار اين دوسالانه ابراز اميدواري كرد كه رابط خوبي بين جامعه هنري و شهرداران نقاط مختلف تهران و شهرستان‌هاي كشور باشند.
رئيس اداره حجم سازمان زيباسازي شهرداري تهران در بخش ديگري از سخنانش از اختصاص فضايي با عنوان «موزه شهر» خبر داد وگفت: سازمان زيباسازي شهرداري تهران در تلاش است كه فضايي را با عنوان «موزه شهر» براي نگهداري مجسمه‌هاي اورژينال فردوسي، خيام و ... اختصاص دهد كه از آسيب‌ديدگي بيشتر اين مجسمه‌ها در سطح شهر جلوگيري كند و آثار كپي را جايگزين آن‌ها در سطح شهر كند.
وي همچنين از راه‌اندازي كارگاه مجسمه‌سازي براي نيازهاي شهرداري تهران خبر داد و گفت: راه‌اندازي كارگاه مجسمه‌سازي براي رفع نيازهاي شهرداري تهران در زمينه حجم و مجسمه‌سازي و همچنين براي ارائه خدمات به هنرمندان است كه از جمله برنامه‌هاي سازمان در آينده نزديك است.
دبير دومين دوسالانه مجسمه‌هاي فضاي شهري در خاتمه از راه‌اندازي شهرك مجسمه‌سازي هم خبر داد وگفت: اين شهرك مجسمه‌سازي مجتمعي هنري خواهد بود كه به مجسمه‌سازان كمك مي‌كند، آتليه كوچكي براي مجسمه‌سازي خود داشته باشند و در كنار ديگر هنرمندان مجسمه‌ساز فعاليت كنند.
سيدمجتبي موسوي ابراز اميدواري كرد كه اين برنامه‌ها صورت تحقق به خود پيدا كند.
دومين دوسالانه مجسمه‌هاي فضاي شهري تا 30 آذرماه در نگارخانه برگ واقع در ميدان هروي برپاست



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com