IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
نمایش اثری از تاها بهبهانی در دوسالانه پکن
خبرگزاری مهر
یکشنبه / 7 آذر 89
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

اثری از تاها بهبهانی با موضوع محیط زیست در دوسالانه پکن به نمایش درآمد و درپی آن یکی از نگارخانه‌های این شهر برای برگزاری نمایشگاه انفرادی از وی دعوت کرد.
تاها بهبهانی، مجسمه‌ساز در مورد شرکت در دوسالانه پکن به خبرنگار مهر گفت: این دوسالانه که بعد از دوسالانه ونیز یکی از رویدادهای مهم در زمینه هنرهای تجسمی است، از حدود یک ماه قبل آغاز شده و یکی از آثار من هم برای نمایش برگزیده شد.
وی در مورد اثری که در پکن به نمایش گذاشته است، ابراز داشت: این دوسالانه در زمینه نقاشی و مجسمه‌‌سازی است و در سال‌های اخیر توانسته جای خود را در محافل فرهنگی و هنری باز کند. موضوع امسال آن در مورد محیط زیست بود که چون یکی از مجسمه‌های منهم "درخت زندگی" نام داشت، برای حضور در دوسالانه انتخاب شد.
بهبهانی افزود: دوسالانه تا یک ماه دیگر ادامه دارد اما از پیگیری‌هایی که انجام دادم، متوجه شدم آثار مورد استقبال مواجه شده است. به همین دلیل دعوتنامه‌ای از یکی از نگارخانه‌های پکن برای برگزاری نمایشگاه انفرادی دریافت کرده‌ام.
این مجسمه‌ساز در مورد احتمال برگزاری نماشگاه انفرادی عنوان کرد: بسیار دوست دارم بتوانم آثارم را در پکن به نمایش درآورم اما برای این کار احتیاج به حامی مالی دارم چون وزن آثار سنگین است و هزینه زیادی را می‌طلبد که به تنهایی از عهده مخارج آن برنمی‌آیم.
تاها بهبهانی، سال 1326 در تهران متولد شد. تحصیلات وی در زمینه نقاشی، مجسمه‌سازی و کارگردانی تئاتر است. او بیش از 28 سال سابقه تدریس دارد و آثارش توسط 45 مجموعه‌دار از آمریکا، فرانسه، آلمان، ژاپن، دوبی، هلند و سوییس در طول این سال‌ها خریداری شده است. بیش از 50 نمایشگاه فردی و جمعی در داخل و خارج ایران برگزار و از سال 1350 آثار خود را با عنوان «پرندگان تاها» به نمایش گذاشته است.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com