IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
نمايش اثر حجمي سقاخانه تناولي در کاخ نياوران
خبرگزاري موج
سه شنبه / 2 آذر 89
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

اثر حجمي با موضوع سقاخانه، اثر هنرمند نامدار کشور، پرويز تناولي که تا کنون در سينماي اختصاصي مجموعه فرهنگي-تاريخي نياوران قرار داشت، به کاخ اختصاصي نياوران انتقال يافت.
به گزارش موج به نقل از روابط عمومي مجموعه فرهنگي-تاريخي نياوران، اين اثر که پيشتر جهت تزئينات فضاي سالن سينماي اختصاصي کاخ نياوران در آن مکان قرار داشت، از اين پس به راهرو ضلع جنوب شرقي اين کاخ انتقال يافته است.
اين اثر ارزشمند با هدف معرفي به علاقه مندان و بازديدکنندگان از کاخ نياوران و بهره گيري عموم مردم از اين اثر در معرض بازديد قرار گرفته است.
پرويز تناولي مجسمه ساز، نقاش، پژوهشگر و کارشناس هنرهاي سنتي متولد 1316 در تهران است. وي اولين نمايشگاه انفرادي خود را در سال 1336در تالار فرهنگ در تهران برپا کرد و آثار مختلفي از او در سنگال، آلمان، آمريکا، کره جنوبي و شهرهاي مختلف ايران نصب شده اند. وي از سال 1339 فعاليت جدي و مستمري در زمينه مجموعه داري، مطالعه و تحقيق درباره صنايع دستي ايران شامل قفل ها، قاليچه ها، گليم ها، گبه ها، قلمکارها و غيره انجام داد و در اين زمينه کتاب هايي نيز منتشر کرده است.
مجموعه مجسمه‌هاي "هيچ" موجود در کتابخانه کاخ اختصاصي نياوران، "دست ها" و "قفل و قفس" را مي توان در زمره معروف‌ترين آثار تناولي قرار داد.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com