IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
مجسمه‌های سیمین اکرامی کاغذی می‌شوند.
خبرآنلاین
شنبه / 22 آبان 89
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

کتاب مجسمه‌های سیمین اکرامی جمعه 21 آبان‌ماه در گالری سین معرفی شد و علاوه بر آن شش مجسمه از این هنرمند نیز به مدت دو روز در این گالری به نمایش درمی‌آید.
به گزارش خبرآنلاین، در این کتاب که توسط نشر نظر به بازار عرضه خواهد شد، می‌توان آثار این هنرمند در دوره‌های مختلف را مشاهده کرد.
از کارهای زمان دانشجویی‌اش در دهه 50 که از شاگردان پرویز تناولی بوده تا آخرین کارهایش که مربوط به یکی دو سال اخیر است، بنابراین می‌توان این کتاب را مجموعه نسبتا کاملی از مجسمه‌های چوبی،‌ برنزی، گچ و آهن او دانست. این کتاب در قطع وزیری است و طراحی روی جلد آن را قباد شیوا انجام داده است. معرفی این کتاب همچنین با نمایش شش مجسمه شطرنج شامل سه مهره سیاه و سه مهره سفید همراه است.
سیمین اکرامی که ابتدا تحصیلات دانشگاهی خود را در ایالت ورگان بالتیمور مریلند آمریکا و سپس دانشکده هنرهای زیبا تهران انجام داده، تاکنون ساخت مجسمه‌های گوناگونی را بر عهده داشته که از جمله آنان می‌توان به چهار اثر در پارک جمشیدیه، هفت‌پرنده سنگی در باغ خانه هنرمندان تهران، مجسمه زمین در پارک گفتگو و مجسمه «خلیج فارس»‌ اشاره کرد.
این اثر بر اساس نقشه جغرافیایی ابواسحاق اسطخری جغرافی‌دان قرن چهار هجری ساخته شده که سال گذشته در فاز 9 و 10 منطقه عسلویه در کنار آب‌های خلیج فارس نصب شد. سیمین اکرامی که کار ساخت این مجسمه عظیم را در عرض پنج هفته بر عهده داشته درباره این اثر گفته است: «من سال 69 تحقیقی روی دانشمندانی چون خوارزمی، ابوریحان بیرونی، ابواسحاق اسطخری و ابن حوقل داشتم که تحقیقاتم روی آثار اسطخری در حد طراحی‌های اولیه باقی ماند و همیشه آرزو داشتم که بتوانم نقشه‌های جغرافیایی اسطخری را نیز تبدیل به اثر حجمی کنم که سرانجام این اتفاق رخ داد.
اکرامی بر اساس نقشه اسطخری خلیج فارس را به صورت پرنده زیبایی کشیده که دو رود دجله و مهران و بنادر بین این دو رود همچون تاجی بالای سر این پرنده قرار گرفته است. در دل پرنده هم سه روزنه دیده می‌شود که جزایر خارک، لاسک و احتمالا لاوان است که در خط اسطخری آواک نوشته شده است. این اثر با سنگ تراورتن سفید به ابعاد سه متر ارتفاع، در چهار متر و نیم عرض و با وزن 12 تن ساخته شده است. اثر زمین این هنرمند نیز در سومین دوره حراجی کریستی ‌١٨ تا ‌٢٥ هزار دلار برآورد و ‌٣٨ هزار دلار فروخته شد.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com