IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
تأسيس بنياد بين‌المللي «هنر فردا» با رويكرد معرفي هنر ايران و منطقه
خبرگزاري فارس
سه شنبه / 18 آبان 89
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

خبرگزاري فارس: در مراسم رونمايي از دومين شماره فصلنامه «هنر فردا» كه شب گذشته در هتل اوين برگزار شد، عليرضا سميع‌آذر عضو شوراي نويسندگان اين فصلنامه از تأسيس بنياد بين‌المللي «هنر فردا» با رويكرد معرفي هنر ايران و منطقه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، در ضيافت شامي كه به مناسبت رونمايي دومين شماره فصلنامه «هنر فردا» شامگاه گذشته 16 آبان‌ماه ، در هتل «اوين» برپا شد، علاوه بر شوراي نويسندگان اين مجله تخصصي هنرهاي تجسمي، چهره‌هاي ديگري همچون پرويز كلانتري، مسعود عربشاهي، صداقت جباري، سيدمحمد بهشتي،مرتضي كاظمي،واحد خاكدان،رضا كيانيان،كوروش شيشه گران، دكتر بهنام كامران، پري يوش گنجي، بهروز مسلميان و ... و همچنين مديران گالري‌هاي متعددي نظير والي، ساربان، آريا، الهه، مژده، شش، طراحان آزاد ... حضور داشتند.
در اين مراسم ،عليرضا سميع‌آذر عضو شوراي نويسندگان فصلنامه «هنر فردا» در سخنان كوتاهي اعلام كرد: «بنياد بين‌المللي «هنر فردا» با هدف معرفي هنر معاصر ايران و نيز هنر پيشروي منطقه راه‌اندازي خواهد شد. اين بنياد كلكسيون بزرگ هنري خواهد داشت.
سميع‌آذر همچنين اعلام كرد: در همين شب دو هنرمند گران‌قدر يعني «پري يوش گنجي» و «بهروز مسلميان» هركدام، يك اثر را به اين كلكسيون اهدا كردند. اين بنياد درنظر دارد در زمينه برپايي نمايشگاههاي تجسمي، سمينارها و همايش‌هاي تحقيقي فعاليت كند و به تبيين بنيان‌هاي فكري هنر ايران و منطقه بپردازد.»
او همچنين تلاش‌هاي جمعي از مجموعه‌داران آثار هنري كه به رونق و گسترش هنر تجسمي ايران در جهان ياري مي‌رسانند قدرداني كرد و افزود:مجموعه‌داري نوين ايران پديده نوظهوري است كه با علم و اطلاع از قدر و منزلت هنرهاي تجسمي ايران و نقش رسانه در پيشبرد اين هنر به صورت جدي پاي به اين عرصه گذاشته و موجبات شور و اميد و سربلندي جامعه هنري را فراهم كرده است.
سميع آذر از توزيع فصلنامه «هنر فردا» در سطح بين‌المللي خبر داد و گفت:اكنون در كتابفروشي موزه ژرژپمپيدو پارس اين مجله عرضه مي‌شود و به زودي موزه مدرن آرت نيويورك نيز اين مجله را عرضه خواهد كرد. در تلاش هستيم به زودي موزه‌ها و گالري‌هاي معتبر منطقه ،اروپا و آمريكا به اين جمع بپيوندند. اما در داخل كشور تنها قصد داريم مجله را از طريق گالري‌ها و چند كتابفروشي معتبر عرضه كنيم.
او در ادامه به معرفي شماره دوم فصلنامه پرداخت و گفت:اين مجله در 204 صفحه به دو زبان فارسي و انگليسي و با موضوع «هنر و حافظه جمعي» به عنوان سوژه محوري اين فصل پرداخته است و ده مقاله تحقيقي را دربرمي‌گيرد.
پرونده يك هنرمند نيز در اين شماره به «آيدين آغداشلو» و بررسي آثار او اختصاص دارد و در معرفي هنرمندان جوان «مهدي فرهاديان» و «ندا رضوي‌پور» و معرفي هنرمندان موفق منطقه «يوسف احمد» به زير ذره‌بين رفته‌اند. تحليل رويدادهاي هنري ايران و نيز بررسي وضعيت اقتصاد هنر ايران ديگر بخش‌هاي اين مجله است.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com