IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
پيکر «حميداله رضايي» تشييع شد.
خبرگزاري فارس
شنبه/ 15 آبان 89
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

خبرگزاري فارس: پيکر «حميداله رضايي» هنرمند مجسمه‌ساز صبح امروز با همراهي جمع کثيري از استادان دانشکده هنرهاي زيبا دانشگاه تهران و دانشجويان اين دانشکده به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تشييع شد.
به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، حمید‌اله رضایی هنرمند مجسمه‌ساز و استاد رشته مجسمه‌سازی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران، صبح روز پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه بر اثر شدت یافتن بیماری ریوی درگذشت و صبح امروز از مقابل پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران به سمت بهشت زهرا(س) تشییع شد.
مراسم تشییع پیکر این هنرمند با حضور جمع کثیری از استادان پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران، هنرمندان مجسمه‌ساز و شاگردان وی برگزار شد و عبدالمجید حسینی‌راد، محسن حبیبی، طاهر شیخ‌الحکمایی، نعمتی‌شریف، حبیب‌الله صادقی، قدرت‌الله عاقلی، رهبر رئیس دانشگاه تهران، بهروز دارش، سعید شهلاپور، کوروش گلناری، جمشید مرادیان، نادر قشقایی و سیدمجتبی موسوی از جمله هنرمندان و دوستان زنده‌یاد حمیدالله رضایی بودند که آمده بودند تا با وی برای آخرین بار وداع کنند.
این مراسم بدون انجام سخنرانی برگزار شد و پیکر حمیدالله رضایی روی دست‌های هنرمندان و شاگردانش بر گرد پردیس هنرهای زیبا که محل تدریس او بود، تشییع شد و پس از آن به قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) منتقل شد. مراسم ختم حمیدالله رضایی روز یکشنبه 16 آبان‌ماه از ساعت 10 و 30 دقیقه تا 11 و 30 دقیقه در مسجد دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و مراسم بزرگداشت این هنرمند نیز روز دوشنبه 17 آبان‌ماه از ساعت 18 تا 19 و 30 در مسجدالرضا برپا خواهد شد.
حمیدالله رضایی متولد 1330 و فارغ التحصیل رشته مجسمه‌سازی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود که هفته پیش در نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی کرمان آخرین اثر خود را برای دوستدارانش بر جای گذاشت و به فاصله اندکی بعد از پایان این سمپوزیوم، دار فانی را وداع گفت.
او چندی پیش نیز همزمان با هفته دفاع مقدس، در سمپوزیوم ساخت سردیس سرداران شهید، سردیس محمدابراهیم همتی را ساخته بود.
رضایی مدرس دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، کارگاه هنر و دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی بود و آثارش در بسیاری از نمایشگاه‌ها و بی‌ینال‌های متعدد مجسمه‌سازی به نمایش درآمده است.
مجسمه‌ مادر در خیابان شهید بهشتی از جمله آثار ماندگار حمیدالله رضایی است.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com