IranSculpture.ir
تحقیقی - خبری - پژوهشی جامع ترین سایت تخصصی هنر مجسمه سازی ایران
بازگشت خبر
مراديان : بايد به شهرداري كرمان بابت برپايي سمپوزيم مجسمه‌سازي تبريك گفت.
خبرگزاري فارس
شنبه / 8 آبان 89
عنوان :
منبع:
تاریخ:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

خبرگزاري فارس: جمشيد مراديان يكي از هنرمندان مجسمه‌ساز كه هم‌اكنون در سمپوزيوم مجسمه‌سازي كرمان حضور دارد به شهرداري كرمان بابت برپايي سمپوزيوم مجسمه‌سازي در كرمان تبريك گفت.
«جمشيد مراديان» يكي از هنرمندان مجسمه‌سازي كه هم‌اكنون در سمپوزيوم مجسمه‌سازي كرمان حضور دارد در گفت وگو با خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس درباره اين سمپوزيوم گفت: سمپوزيوم بسيار خوبي است كه با كمترين مشكلات كارها در حال پيش رفتن و آثار بسيار خوبي در حال ساخته شدن است.
وي افزود:در اين سمپوزيوم من به همراه شهريار رضايي،‌فاطمه امداديان، محمدحسين عماد و مرتضي نعمت‌اللهي با چوب كار مي‌كنيم، نادر قشقايي،‌ ملك داديار گروسيان، حميد رضايي و حميد شانس با تلفيقي از چوب و فلز آثارشان را مي‌سازند.
*برخلاف همه سمپوزيوم‌هاي مجسمه‌سازي، اين سمپوزيوم تم ندارد
مراديان يكي از نواقص اين سمپوزيوم را نداشتن تم و موضوع مشخص براي سمپوزيوم عنوان كرد وگفت: سمپوزيوم‌ها معمولاً با تم مشخصي برگزار مي‌شوند و هر مجسمه‌ساز بر اساس همان تم آثارش را مي‌سازد اما در اين سمپوزيوم هيچ موضوعي در نظر گرفته نشده است به همين دليل همه مجسمه‌سازان آثاري را كه دوست دارند مي‌سازند و آثار خلق شده نيز هيچ هماهنگي موضوعي خاصي ندارند.
*بايد به شهرداري كرمان بابت برگزاري اين سمپوزيوم تبريك گفت
مراديان با بيان اين كه حامي مالي اين سمپوزيوم شهرداري كرمان است گفت: بايد اقدام شهرداري كرمان را براي برگزاري اين سمپوزيوم ستود چرا كه شهردار اين شهر فرد بسيار هنردوستي است كه توانست با مديريت صحيح اين سمپوزيوم را با كمترين مشكلات برگزار كند و جمعي از هنرمندان مجسمه‌ساز حرفه‌اي را دور هم جمع كند تا هنرشان براي زيبايي بيشتر شهر كرمان استفاده كند. مراديان با بيان اين كه اين سمپوزيوم قرار است هر ساله برگزار شود گفت: اميدوار هستم كه اين سمپوزيوم كه اكنون اولين دوره آن به خوبي در حال سپري شدن است،‌ در دوره‌هاي آتي به صورت بين‌المللي برگزار شود.

*بازديدكنندگان كرماني با علاقه بسياري كار هنرمندان را دنبال مي‌كنند
اين هنرمند مجسمه‌ساز درباره بازديدكنندگان اين سمپوزيوم هم گفت: در اين سمپوزيوم ما بازديدكنندگان مختلفي را داريم، تعدادي از آن‌ها هنرجويان هنرستان‌ها و دانشجويان هنري شهر كرمان بودند كه با هنرمندان مجسمه‌ساز به بحث و گفت وگو مي‌پردازند و در جريان آخرين مباحث مجسمه‌سازي مدرن قرار مي‌گيرند، برخي از آن‌ها مردم عادي هستند كه ابتدا از روي كنجكاوي به ما سر مي‌زدند و در روزهاي آخر با علاقه كار هنرمندان را دنبال مي‌كنند و از نزديك در جريان خلق يك اثر هنري قرار مي‌گيرند،‌ برخي ديگر نيز هنرمندان كرماني هستند كه در كنار هنرمندان مجسمه‌ساز شركت‌كننده در سمپوزيوم حضور دارند و به آن‌ها كمك مي‌كنند.
* قالب برنزي دست‌هاي «علي‌اكبر صنعتي» به موزه كرمان اهدا شد
اين هنرمند مجسمه‌ساز درباره مراسم اختتاميه گفت: اين سمپوزيوم روز سه‌شنبه 11 آبان‌ماه به پايان خواهد رسيد و‌ آثار خلق شده تحويل شهرداري كرمان خواهد شد.
مراديان همچنين با اشاره به تلاش‌هاي فراوان حميد شانس گفت: حميد شانس يكي از مجسمه‌سازان حاضر در اين سمپوزيوم مديريت هنري اين سمپوزيوم را بر عهده داشته است كه زحمات بسياري براي برپايي آن كشيده است و چندي پيش نيز قالبي برنزي را كه از دست‌هاي «علي‌اكبر صنعتي» هنرمند مجسمه‌ساز و نقاش كرماني تهيه كرده بود، به موزه هنرهاي معاصر كرمان اهدا كرد كه اين مراسم با حضور شهردار كرمان و مدير اداره كل ارشاد كرمان برگزار شد.
*موزه هنرهاي معاصر كرمان يكي از غني‌ترين موزه‌هاي معاصر شهرستان‌هاي كشور است
وي همچنين موزه هنرهاي معاصر كرمان را يكي از غني‌ترين موزه‌هاي شهرستان‌هاي كشور عنوان كرد و گفت: من تا كنون موزه اين شهر را نديده بودم و نمي‌دانستم اين اندازه غني است. در اين موزه آثار اورژينال از هنرمندان معاصر اروپايي وجود دارد كه در مقايسه با موزه‌هاي معاصر ساير شهرستان‌ها بسيار غني‌تر است و توانسته گام‌هاي بزرگي را در اين راستا بردارد.
به گزارش خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس، نخستين سمپوزيوم مجسمه‌سازي كرمان مدتي است كه در اين شهر آغاز به كار كرده است، در اين سمپوزيوم سعيد شهلاپور، مرتضي نعمت‌اللهي، جمشيد مراديان، محمدحسين عماد، حميد رضايي، نادر قشقايي، ملك داديار گروسيان، جعفر نجيبي،حميد شانس، شعله ابراهيمي و فاطمه امداديان از هنرمندان حرفه‌اي مجسمه‌ساز كشورمان حضور دارند و آثارشان را با استفاده از چوب يا تلفيق چوب و فلز براي شهرداري كرمان مي‌سازند.



فراخوان جشنواره های داخلی
فراخوان جشنواره های خارجی
100 سال مجسمه سازی نوین جهان
جشنواره های بین المللی
مقالاتی پیرامون هنر و زیبایی شناسی
معرفی کتاب
مقاله شناسی
پایان نامه های مجسمه سازی

اخبار انگلیسی
مقالات انگلیسی


درباره ما
تماس با ما
info@iransculpture.ir
IranSculpture@yahoo.com